Működő vállalkozások értékesítése – Tájékoztató



Biztonságos cégközvetítés a Céghmesterrel

Tájékoztató

működő, jelentős értékű vállalkozások értékesítésének és közvetítésének az alapelveiről és problémáiról

Tisztelt (leendő) Ügyfelünk!

Feltételezem, hogy hosszú idő alatt vagy akár egy élet alatt hozta létre kemény munkával, idejét, energiáját, pénzét nem kímélve azt a vállalkozást, amelyet most eladásra kínál.

Feltételezem, hogy az így létrehozott vállalkozáshoz nem csak a befektetett ideje, energiája, pénze miatt kötődik, hanem – teljesen érthető módon – érzelmileg is.

Az így létrehozott „produktumtól” és az abban kifejeződő / megtestesülő pénzbeli és erkölcsi értéktől bizonyára nehéz dolog megválnia. Feltételezem, hogy következetes, felelős emberként jól átgondolta döntését.

Egy működő, jelentős értéket képviselő vállalkozás eladása nem hasonlítható egy egyszerű ingóság (pl. autó), de még egy komolyabb ingatlan eladásához sem, ez összetett, olykor bonyolult feladat. Minél sokrétűbb és értékesebb a vállalkozás, annál nehezebb eladni. Tanácsunk: Az eladási projektet kezelje úgy, mint egy új kihívást!!!

Hogy miért van ez így, azt bizonyára Ön is tudja?! Minél nagyobb az érték, annál nehezebb megtalálni azt a kört, akiknek egyáltalán van, vagy lehet a vállalkozás megvásárlásához elegendő tőkéje. Ezen belül még nehezebb megtalálni azt a szűkebb kört, akik pont olyan vállalkozást szeretnének, mint az Öné, és hajlandók rászánni pénzüket, ha van nekik annyi, vagy ha nincs akkor különféle finanszírozási forrásokból hajlandók azt előteremteni.

A feladat tehát igen nehéz. de nem megoldhatatlan. Már az első lépés is nehéz, azaz kikalkulálni azt az árat amely – az eszközökön és know-how-kon kívül – megtestesíti és megfizeti az Ön eddigi gondosságát és odaadását is. Ez azt jelenti, hogy az ár nem lehet alacsony, mert azzal saját eddigi teljesítményét értékelné le. Ebből következik, hogy az ajánlati árnak kellően magasnak, de nem irreálisan magasnak kell lennie, olyannak, amelyből valamennyit tudunk engedni (egyébként sokan nem tudják, de a magas ár mindig vonzóbb, mint az alacsony, az alacsony ár „gagyi”-ra utal és gyanús – főleg ilyen esetben).

Fontos alapvetés és tapasztalati tény, hogy az eladáshoz szükséges publicitást csak megfelelő szakértelemmel, előre kidolgozott stratégiával és csapatmunkával lehet elérni, mely sok időt, energiát és türelmet igényel.

A csapatmunka – jelen esetben – az eladó(k), a főközvetítő (ez a Céghmester lesz, ha megbíz minket) és 5-10-15 vagy még több közreműködő közvetítő előre megtervezett, összehangolt és kitartó munkáját jelenti. A munkák természetes részei mai modern kommunikációs eszközök, web, internet, stb. is, de tudomásul kell venni, hogy az eladás egy majdan kialakuló, szimpátián, korrekt és bizalmi viszonyon nyugvó emberi kapcsolat nyomán fog realizálódni.

Az eladási projekt csak akkor lesz sikeres, ha minden érintett-érdekelt fél kellően motivált, ha mindenki, azaz az eladó(k) és közvetítő(k) egyaránt belefektetik idejüket, energiájukat és – elvárható mértékig – a pénzüket is.

A feladat összetettsége miatt főközvetítő elvárja a pontos és lényegre törő tájékoztatást, a folyamatos elérhetőséget és együttműködést; a szerződésben rögzített adatok és dokumentumok pontos rendelkezésre bocsátását; az Ön érdekkörében felmerülő költségek megfizetését; vevőjelölt felbukkanása esetén a vállalkozás részletes, szakszerű bemutatását mind szóban, mind fizikailag; előszerződés, illetve szerződéskötés esetén a maximális jogi és pénzügyi pontosságot.

Sikeres közvetítés esetén cca. 8-9-10% jutalékot kérünk, mely a közreműködő közvetítők díját is tartalmazza.

Tisztelt (leendő) Ügyfelünk!

Ezúton is szeretnénk ráirányítani figyelmét a működő vállalkozások eladásához kapcsolódó 2 legnagyobb és legfontosabb problémára:

  1. A vállalkozás jogszerű, szakszerű átadás-átvételének problémája
    A vállalkozás átadás-átvételének lényege, hogy az átadás-átvételt úgy kell lebonyolítani, illetve ezt dokumentálni, hogy ebből eredően a Feleknek a jövőben sem jogi, sem pénzügyi vitái ne lehessenek. Fenti probléma megoldásában – külön díjazás fejében – a közvetítői megbízáson kívül is segítünk, a vételár 2%-ának megfelelő (de min. br. 300.000 Ft) díjazásért.
  2. A vételár után fizetendő adó legális csökkentése
    Az eladónak célszerű előre gondolkozni és időben gondoskodni a fenti probléma megoldásáról, ugyanis a vételár után fizetendő SZJA (15%) igen jelentős összeg lehet pl. 50-100-200 millió Ft körüli eladási ár esetén. A probléma megoldásához célszerű közvetítő irodánk segítséget kérni, tekintve hogy ez irányú tapasztalataink és innovációink 20 éves közvetítő tevékenység eredményeképpen alakultak ki. (Átlagos – nem ezzel foglalkozó – könyvelő, adószakértő, ügyvéd stb. nem vagy csak részben tudja megoldani a problémát.) Fenti probléma megoldásában – külön díjazás fejében – a közvetítői megbízáson kívül is segítünk, a legálisan csökkenthető adó 25%-ának megfelelő (de min. br. 600.000 Ft) díjazás előre történő megfizetése ellenében.

Megbízhatóságunkra nézve úgy gondoljuk, hogy a Céghmester 20 éves folyamatos működése önmagában fajsúlyos referencia, de ettől függetlenül Ön jogosult a Céghmester tevékenységéről, ezen belül a cégközvetítési tevékenységéről referenciákat kérni.

Tájékoztatjuk, hogy a Céghmester aktív kapcsolatrendszerébe tartozik cca. 20 általános üzletkötő, cca. 30 ingatlanközvetítő, cca. 200 könyvelő és számviteli szakember, cca. 400 ügyvédi iroda és cca. 50 bankfiókvezető, illetve pénzügyi tanácsadó, valamint cca. 1000 működő vállalkozás, továbbá jelentős kínai, orosz, ukrán, illetve Európai Unión belülről szlovák, román, olasz és francia kapcsolatok is. Tájékoztatom, hogy megbízásunk esetén a sikeres közvetítés lehetőségét alapvetően erre a kapcsolatrendszerre alapozzuk.

Konzultáció, szerződéskötés előre egyeztetett időpontban, illetve a ceghmester@gmail.com e-mail címen is rendelkezésre állunk.

 

Tisztelettel:

CÉGHMESTER CONSULT Zrt cégközvetítési üzletág munkatársai nevében Ardai Attila üzletágvezető és vezérigazgató