Működő vállalkozások értékesítése – Tájékoztató



Biztonságos cégközvetítés a Céghmesterrel

Tájékoztató

működő, jelentős értékű vállalkozások értékesítésének és közvetítésének az alapelveiről és problémáiról

Tisztelt (leendő) Ügyfelünk!

Feltételezem, hogy hosszú idő alatt vagy akár egy élet alatt hozta létre kemény munkával, idejét, energiáját, pénzét nem kímélve azt a vállalkozást, amelyet most eladásra kínál.

Feltételezem, hogy az így létrehozott vállalkozáshoz nem csak a befektetett ideje, energiája, pénze miatt kötődik, hanem – teljesen érthető módon – érzelmileg is.

Az így létrehozott „produktumtól” és az abban kifejeződő / megtestesülő pénzbeli és erkölcsi értéktől bizonyára nehéz dolog megválnia. Feltételezem, hogy következetes, felelős emberként jól átgondolta döntését.

Egy működő, jelentős értéket képviselő vállalkozás eladása nem hasonlítható egy egyszerű ingóság (pl. autó), de még egy komolyabb ingatlan eladásához sem, ez összetett, olykor bonyolult feladat. Minél sokrétűbb és értékesebb a vállalkozás, annál nehezebb eladni. Tanácsunk: Az eladási projektet kezelje úgy, mint egy új kihívást, azaz szánjon rá kellő figyelmet, időt és energiát!

Hogy miért van ez így, azt bizonyára Ön is tudja?! Minél nagyobb az érték, annál nehezebb megtalálni azt a kört, akiknek egyáltalán van, vagy lehet a vállalkozás megvásárlásához elegendő tőkéje. Ezen belül még nehezebb megtalálni azt a szűkebb kört, akik pont olyan vállalkozást szeretnének, mint az Öné, és hajlandók rászánni pénzüket, ha van nekik annyi, vagy ha nincs akkor különféle finanszírozási forrásokból hajlandók azt előteremteni.

A feladat tehát igen nehéz. de nem megoldhatatlan. Már az első lépés is nehéz, azaz kikalkulálni azt az árat amely – az eszközökön és know-how-kon kívül – megtestesíti és megfizeti az Ön eddigi gondosságát, odaadását, kreativitását, mely a cég nyereségtermelő képességében tükröződik vissza. Ez azt jelenti, hogy az ajánlati ár nem lehet irreálisan alacsony, mert azzal egyrészt saját eddigi teljesítményét értékelné le, másrészt gyanút keltene. Az ajánlati árnak tehát reálisnak kell lennie, olyannak amelyből valamennyit lehet engedni (egyébként sokan nem tudják, de a magas ár mindig vonzóbb, mint az alacsony, az alacsony ár „gagyi”-ra utal és gyanús – főleg ilyen esetben).

Tekintettel arra, hogy a mai körülmények között reális áron sem könnyű eladni egy működő vállalkozást, nagyon fontos egy vonzó, részletes, vásárlást segítő és könnyítő, cizellált ajánlat elkészítése (pl. több lépcsős fizetés és kiszállás, megfelelő idejű betanítás és tovább közreműködés, eszközök egy részének nem eladása a céggel és ehhez hasonló kreatív megoldások).

Fontos alapvetés és tapasztalati tény, hogy az eladáshoz szükséges publicitást csak megfelelő szakértelemmel, előre kidolgozott stratégiával és csapatmunkával lehet elérni, mely sok időt, energiát és türelmet igényel.

A csapatmunka – jelen esetben – az eladó(k), a főközvetítő (ez a Céghmester lesz, ha megbíz minket) és 5-10-15 vagy még több közreműködő közvetítő előre megtervezett, összehangolt és kitartó munkáját jelenti. A munkánk természetes részei a mai modern kommunikációs eszközök, web, internet, stb. is, de tudomásul kell venni, hogy az eladás egy majdan kialakuló, szimpátián, korrekt és bizalmi viszonyon nyugvó emberi kapcsolat nyomán fog realizálódni.

Az eladási projekt csak akkor lesz sikeres, ha minden érintett-érdekelt fél kellően motivált, ha mindenki, azaz az eladó(k) és közvetítő(k) egyaránt belefektetik idejüket, energiájukat és – elvárható mértékig – a pénzüket is.

A feladat összetettsége miatt főközvetítő elvárja a pontos és lényegre törő tájékoztatást, a folyamatos elérhetőséget és együttműködést; a szerződésben rögzített adatok és dokumentumok pontos rendelkezésre bocsátását; az Ön érdekkörében felmerülő költségek megfizetését; vevőjelölt felbukkanása esetén a vállalkozás részletes, szakszerű bemutatását mind szóban, mind fizikailag; előszerződés, illetve szerződéskötés esetén a maximális jogi és pénzügyi pontosságot.

Sikeres közvetítés esetén 6-8 % jutalékot kérünk, mely a közreműködő közvetítők díját is tartalmazza.

Tisztelt (leendő) Ügyfelünk!

Ezúton is szeretnénk ráirányítani figyelmét a működő vállalkozások eladásához kapcsolódó 2 legnagyobb és legfontosabb problémára:

  1. A vállalkozás jogszerű, szakszerű átadás-átvételének problémája
    A vállalkozás átadás-átvételének lényege, hogy az átadás-átvételt úgy kell lebonyolítani, illetve ezt dokumentálni, hogy ebből eredően a Feleknek a jövőben sem jogi, sem pénzügyi vitái ne lehessenek. Fenti probléma megoldásában – külön díjazás fejében – a közvetítői megbízáson kívül is segítünk, a vételár 2%-ának megfelelő (de min. br. 300.000 Ft) díjazásért.
  2. A vételár után fizetendő adó legális csökkentése
    Az eladónak célszerű előre gondolkozni és időben gondoskodni a fenti probléma megoldásáról, ugyanis a vételár után fizetendő SZJA (15%) igen jelentős összeg lehet pl. 50-100-200 millió Ft körüli eladási ár esetén. A probléma megoldásához célszerű közvetítő irodánk segítséget kérni, tekintve hogy ez irányú tapasztalataink és innovációink 20 éves közvetítő tevékenység eredményeképpen alakultak ki. (Átlagos – nem ezzel foglalkozó – könyvelő, adószakértő, ügyvéd stb. nem vagy csak részben tudja megoldani a problémát.) Fenti probléma megoldásában – külön díjazás fejében – a közvetítői megbízáson kívül is segítünk, a legálisan csökkenthető adó 25%-ának megfelelő (de min. br. 600.000 Ft) díjazás előre történő megfizetése ellenében.

Megbízhatóságunkra nézve úgy gondoljuk, hogy a Céghmester 20 éves folyamatos működése önmagában fajsúlyos referencia, de ettől függetlenül Ön jogosult a Céghmester tevékenységéről, ezen belül a cégközvetítési tevékenységéről referenciákat kérni.

Konzultáció, szerződéskötés előre egyeztetett időpontban, illetve a ceghmester@gmail.com e-mail címen is rendelkezésre állunk.

Tisztelettel:

CÉGHMESTER cégközvetítési üzletág munkatársai nevében Ardai Attila cégcsoport igazgató, cégközvetítési és kiszállásstratégiai tanácsadó

Szándékaink szerint a Céghmester a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, ésszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.

Tájékoztatjuk Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com, illetve cehmester.hu oldalakhoz és azok üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Ugyancsak elhatárolódunk az ehhez hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag – olykor-olykor büntetőjogilag is – aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.

Bónusz a sikeredhez – kerülj be a kiváltságos kisebbségbe

Tudtad, hogy az induló vállalkozások 80%-a 1 éven belül ellehetetlenül, azaz tönkre megy vagy be sem indul?!

Csak 20% éli túl az első évet és ezeknek is csak a 20%-a éli túl az első 5 évet!

Ha szeretnél a sikeres 20%-ba vagy még inkább a kiváltságos 4%-ba tartozni, jelentkezz személyes, kis csoportos üzletépítési konzultációnkra, ahol ráállítjuk az agyadat a sikeres üzleti gondolkodásra, illetve a leggyakoribb buktatók felismerésére és elkerülésére!

Részvételi feltétel: nettó 150.000 Ft értékű szolgáltatási díj megfizetése fél éven belül

Konzultáció időtartama: 60-90 perc

Konzultáció helye: cégünk központi irodája, 1154 Budapest, Damjanich János utca 2.

Részvételi létszám: 1 vállalkozástól maximum 3 fő

Lemondási kaució: 20.000 Ft / fő

Konzultáció tematikája
– üzleti struktúra/szervezet felépítése
– vezetési alapok
– marketing, értékesítés, árazás
– adminisztrációtól az adózásig
– ne dőlj be a “lehúzás”-nak, inkább tanulj meg néhány jogi trükköt
– a sikeres ügyvitel titkai – ne hagyd, hogy bedaráljon a mókuskerék
– könyvek, amelyeket el kell olvasnod

Ha nem csak mi akarjuk, hogy a kiváltságos 4%-ba tartozz, hanem Te is és ezért hajlandó vagy tenni is (azaz nem csak ábrándozol a sikerről), akkor jelentkezz és gyere el!

Jelentkezés: Leskó Veronika, 06-20-571-5710