Amit a NAV is tolerál



CÉGHMESTER SZÉKHELYSZOLGÁLAT, SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS – AMIT A NAV IS TOLERÁL

 A Céghmester azon cégek és vállalkozók székhelyszolgáltatója, akiknek már elegük van a hibát hibára halmozó, legtöbbször olcsó(nak látszó) székhelyszolgáltatókból. (Akik ismerik a székhelyszolgáltatás piacot, pontosan tudják mely szolgáltatókról van szó!) A Céghmester azon cégek és vállalkozók székhelyszolgáltatója, akik igényt tartanak a precíz, korrekt székhelyszolgáltatásra és ezt hajlandóak korrekt áron és korrekt módon megfizetni!

 

Tisztességes székhelyszolgálat – avagy mi a baj a jogellenes-trükkös székhelyszolgáltatással

Nem pusztán marketing célzattal írjuk tájékoztatóinkban a „Vigyázzon a jogellenes-trükkös székhelyszolgáltatókkal…" kezdetű figyelmeztetést! Az alábbi cikkből kiderül, hogy jóval többről van szó!

  1. A NAV eleve ellenzi a székhelyszolgáltatás intézményét, ezért eleve gyanakvással tekint a székhelyszolgáltatókra. Különösen igaz ez az olyan székhelyszolgáltató cégekre és irodáikra, amelyek a Cégtörvény és a 7/2017. (VI.1.) IM rendelet követelményeivel egyenesen ellentétes szerződést ajánlanak ügyfeleiknek, amelyek nem tartanak rendesen nyitva, amelyeknek nincs precíz ügyviteli nyilvántartásuk, ahol arányaiban magas a cégtemetésre szánt cégek száma, ahol „falazni" próbálnak bizonyos – a NAV nézőpontjából necces – cégeknek, illetve ügyeknek.
  2.  A törvény előírja, hogy a székhelyen kell történnie a levelek átvételének. Több székhelyszolgálatnak van olyan díjcsomagja, melynek keretében átirányítják a levelezést, tehát nem a székhelyen történik az átvétel. Ez praktikus és olcsóvá teheti a székhelyszolgáltatást, de egyrészről jogellenes (Ctv. 7. §: „A cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik.") , tehát szankcionálható, másrészről pedig hibalehetőségeket rejt magában, elveszhet az értesítés, vagy elfelejthetik átvenni a levelet.
  3. A törvény előírja, hogy a székhelyen kell történnie az iratőrzésnek Több székhelyszolgáltató székhelyszolgáltatási szerződésében szerepel, hogy a székhelyszolgáltató iratőrzést nem vállal. Ez egyértelműen jogellenes székhelyszolgáltatás, ugyanis a Ctv. 7.§-a kategorikusan rögzíti, hogy az iratok őrzésének és rendelkezésre tartásának a székhelyen kell történnie, ideértve a 7/2017. (VI.1.) IM rendeletben rögzített iratokat is.
  4. Általános elvárás, hogy a cég a székhelyén legalább az irodai órák alatt felkereshető legyen. A trükkös székhelyszolgáltató irodák legtöbbször nincsenek nyitva, általában egy elnézést kérő felirat fogadja a látogatót, vagy még az sem. Álláspontunk szerint az iroda zárva tartása csak kivételes esetekben engedhető meg (váratlan betegség, vagy egyéb váratlan, elkerülhetetlen helyzet). 
  5. Egyre többet hallani időközben bezárt székhelyszolgáltató irodákról. Ezek egy része jogellenes működés, más része gazdasági ellehetetlenülés miatt (olcsóság) zárt be. Több ilyenről hallottunk pl. egyről a Bp. VII. kerület Wesselényi utcában, egy másikról a Bp. XV. kerület Szerencs utcában, aki pont a Céghmester Szerencs utca 172. szám alatti irodájára „nyitott rá" olcsó árakkal.A működés közben váratlanul bezárt vagy bezárni kényszerült székhelyszolgáltató irodák azt a problémát vetik fel, hogy mi lesz az oda bejelentett cégekkel. Egyrészt idejében értesülnek-e arról, hogy valami probléma van, vagy még – bezárás előtt – utoljára megfizettetnek velük néhány havi szolgáltatási díjat, illetve ha idejében értesülnek a problémáról, akkor is jelentős teendőik és költségeik merülnek fel új székhelyük bejelentése kapcsán. Ha késve értesülnek a problémáról, akkor az iroda bezárása és az új székhely bejelentése közötti nyilvánvalóan huzamos idő alatt a cég adószámát törölhetik, rosszabb esetben pedig akár a cég meg is szűnhet.
  6. A NAV az adatbejelentési nyomtatványokból információt szerez arról, hogy a cég székhelye székhelyszolgáltatóhoz van bejelentve és arról is, hogy melyik székhelyszolgáltatóhoz. Saját érdekében ellenőrizze, hogy a kiválaszott székhelyszolgáltató rendelkezik-e a 7/2017. (VI.1.) IM rendeletben foglalt jogosultságokkal és feltételekkel. Ezt mind a NAV, mind a Cégbíróság bejegyzéskor ellenőrizheti.
  7. A székhelyszolgáltatás díja: mindenki számára nyilvánvaló, hogy magát a székhelyszolgáltató irodát is minősíti a székhelyszolgáltatás díja. A NAV-nak is nyilvánvaló, hogy nem lehet korrekt az a székhelyszolgáltatás, amelynek havi díja pl. egy komolyabb postai levél feladásának díját (1.200-1.500 Ft) sem fedezi, nem beszélve a székhelyszolgáltatás személyzeti (munkabér + járulék) és egyéb költségeiről; egy tisztességes haszonról és az ebből következő adófizetésről. Szeretnénk a Céghmester régi és új Ügyfeleit megnyugtatni, hogy a Céghmester minden munkatársának munkabére után megfizeti a járulékokat és egyéb adófizetési kötelezettségeinek is eleget tesz.
    Sok székhelyszolgáltatás úgy teszi nyereségessé olcsó székhelyszolgáltatását, hogy nem vagy nem mindig ad számlát Ügyfeleinek. Tapasztalatunk szerint a NAV minden egyes alkalommal, amikor egy székhelyszolgáltatást igénybevevő céget keres vagy ellenőriz, megkéri a székhelyszolgáltatót, hogy a szerződést és a kiállított számlákat mutassa be. Nyilvánvaló, hogy ez a megoldás sem igazán járható, hiszen jogellenessége miatt kifejezetten nagy kockázatot rejt, mind az adott székhelyszolgáltatás, mind a székhelyszolgáltatást igénybevevő cég számára.


SEGÍTÜNK:

Az esti órákban és szombaton is hívható telefonszámaink:

Központi iroda: 06-1-410-7997

Lurdy Tel/Fax: 06-1-456-1429, Lurdy mobil: 06-20-626-9194

Hétköznap hívható telefonszámaink:

06-20-803-1133

06-20-395-9950

06-20-422-2975

06-20-571-5710

06-20-295-5984
 

Székhelyszolgáltatás egyes irodáinkban már

 br. 3.000 Ft/hó-tól elérhető

A Céghmesterrel megkötendő székhelyhasználati szerződését akár saját ügyvédje elõtt is aláírhatja.

Amennyiben szeretné saját ügyvédje elõtt megkötni székhelyhasználati szerződését, hívja Földi Enikő üzletágvezetőt a 06-20-589-0900 mobilszámon, vagy a 06-1-410-7997-es központi telefonszámunkon!


A Céghmester kb. 1500 cégnek látja el a székhelyszolgáltatás felelősségteljes teendőit. A bizalom alapja az extra gondos-biztonságos ügykezelés és a diszkréció!