Tisztelt Ügyfelünk! Tisztelt Érdeklődőnk!

Alábbi problémáinak megoldásában gyorsan, soron kívül segítünk:

Azonnali cégalapítás garanciával 1-3 munkanap alatt, azoknak is, akiknek máshol elnyújtották, elrontották! Ardai Bálint   Telefon:06-20-476-6105 Dánielné Kormány Mónika   Telefon:06-20-803-1133

Elmaradt adóbevallások, NAV tartozások, részletfizetés, házipénztár problémák Gyors és legális megoldása azoknak is, akiknek a jelenlegi könyvelője nem tudja vagy nem akarja megoldani. Czene Virág   Telefon:06-20-924-0590

Adóellenőrzések menedzselése Felkészítés nyilatkozattételre, gyors önrevízió, észrevétel, fellebbezés, stb. Ardai Attila   Telefon:06-20-949-2069

EXIT support - kiszállás támogatás Pl. feleslegessé vált cégek azonnali átvétele garanciával, akár végelszámolás helyett Ardai Attila   Telefon:06-20-949-2069


Cégproblémák kezelése



Cégproblémák kezelése

A legtöbb cégprobléma megelőzhető, ha tudomásul vesszük, hogy a könyvelés nem a cégbejegyzést követően kezdődik.

Az adó és járulék szempontból is átgondolt cégalapítás és az adó és járulék szempontokat figyelmen kívül hagyó átgondolatlan, elkapkodott cégalapítás között a különbség több millió Ft is lehet!

Jó, ha tudja, hogy az újonnan alakult vállalkozások 80 %-a az alakulást követő egy éven belül tönkremegy, ellehetetlenül. Ennek az egyik oka, hogy a vállalkozás kezdő szakaszában a normál adó és járulékterhelés olyan mértékű, amelyet a kezdő vállalkozás nem tud kitermelni, ezért a túlélés érdekében a kezdő vállalkozásnak minden legális adó és járulék csökkentési lehetőséget ki kell használnia. A Céghmester könyvelőirodája olyan könyvelőiroda, amely ezen szempontok előtérbe helyezése mellett végzi tevékenységét, kiemelt figyelmet fordítva az adott vállalkozás adó és járulék csökkentési lehetőségeire.

A Céghmester álláspontja szerint már a cégalapítás előtt célszerű előre megtervezni az adózás legfontosabb kérdéseit, várhatóan legnagyobb tételeit (Áfa, Társasági adó, járulékok stb.). Igen! Sokan nem tudják, de az adók és járulékok jelentős része előre tervezhető!!! Egy okos – gondos – felelős vállalkozó addig nem indítja meg a kft alapítás adminisztratív/jogi menetének teendőit, amíg a vállalkozása lehetőségeihez kapcsolódó legális adó és járulék megtakarítási lehetőségeket nem tárta fel!

Amikor weboldalainkon, kiadványainkon és személyesen azt kérjük, hogy tájékozódjanak körültekintően (pl. cégalapítás előtt), akkor nem bonyolítani akarjuk az életüket, hanem éppen ellenkezőleg, későbbi bonyodalmaktól, problémáktól szeretnénk (már előre!) megóvni Önöket! Kérjük, hogy ezt szem előtt tartva tanulmányozzák weboldalainkon található tanácsainkat!

A kezdő vállalkozások könyvelési problémáinak jelentős része abból ered, hogy a legtöbb kezdő vállalkozó abban a tévhitben él, hogy a könyveléssel, az adó és járulék fizetéssel csak a cégbejegyzést követően vagy még később kell foglalkoznia. Ön ne kövesse el ezt a hibát!

(A másik ok, amiért a vállalkozások ellehetetlenülnek az üzleti tervezés hiánya vagy a rossz üzleti tervezés. Sok vállalkozás szerintünk alaptalanul várja el a könyvelőjétől, hogy ebben is segítsen. Jó, ha tudja, hogy a könyvelőknek ez nem feladata! A Céghmester ebből a szempontból kivételes helyzetben van, sokrétű tevékenységéből eredően korlátozottan ugyan, de az üzleti tervezésben is tud segíteni ügyfeleinek)

Segítünk:

Czene Virág 06-20-924-0590

Tagi kölcsönnel kapcsolatos problémák

A minimális jegyzett tőkével alapított cégek vagyona rövid idő alatt elfogy, a működési költségeket a könyvelők többnyire kérdés és figyelmeztetés nélkül „tagi kölcsönnel” pótolják.

A tagi kölcsön problematikája kettős, egyrészről az alapítók/tulajdonosok ADÓZOTT pénzt fordítanak ily módon a társaság működtetésére, amelyet elvileg adómentesen kaphatnak vissza. Óvatosan kell azonban kezelni ezt a dolgot, mert az Adóhivatal kiemelten vizsgálja, hogy miből sikerült a „minimálbérre” bejelentett tagoknak a gyakran milliós nagyságú kölcsönt befizetni? Másrészt könyvelés-technikailag rövid lejáratú kölcsön, azaz 1 éven belül vissza kell fizetni, de ha mégsem sikerül, akkor az ügyvezetésnek utasítania kell a könyvelést arra, hogy vezesse át a rövid lejáratú kötelezettségek közül a hosszú lejáratú kötelezettségek közé. Fentieknek természetesen írásos (taggyűlési határozati) nyoma kell, hogy legyen, ami sokszor elmarad.

További gond, hogy a cég könyvelését tekintve a tagi kölcsön tartozás (csakúgy, mint egy adótartozás, még akkor is, ha ebben az esetben „magunknak” tartozunk) azaz, ha a társaság például egy folyószámla-hitel stb. felvételére készül, vagy akár a működésének saját akaratból történő megszüntetésére (végelszámolás), akkor annak a tagi kölcsön kifejezett akadályát fogja képezni. Ilyenkor kézenfekvő lenne, hogy a tag „lemond” a kölcsönről, de ekkor szembesülünk a felháborító ténnyel, hogy az adózott jövedelmünkből betett kölcsönünkről való lemondás sincs ingyen, hiszen adóköteles.

A tagok többnyire a kft, ”korlátolt” felelősségét kihasználva hoznak létre minimális törzstőkével (3 millió Ft) céget, de már a vállalkozás elindításakor tudják, hogy a cég nemhogy a legalapvetőbb működést, de még az “„indulást” sem fogja tudni biztosítani ebből az összegből. A hiányt valahogy pótolni kell, aminek nem az egyetlen és legjobb megoldása a tagi kölcsön.

Végelszámolás esetén szintén akadály a tagi kölcsön (mert az a céggel szemben követelésnek minősül), ennek megoldásában ügyvédeink és könyvvizsgálónk bevonásával segítünk azoknak, akik ránk bízzák cégük végelszámolásának ügyintézését.

Segítünk:

Ardai Attila 06-20-949-2069

Céges autók költségelszámolása

A cégek egyik fontos munkaeszköze az autó, ezért a legtöbb cég rendelkezik céges használatú gépjárművel.

 Ezek tulajdonlási szempontból alapvetően 3 csoportba oszthatók:

 – a céges autók a cég tulajdonában vannak (ideértve a lízing- vagy hitelfinanszírozással vásárolt autókat is)

 – a cég által használt autók a cég tulajdonosainak és/vagy vezető tisztségviselőinek tulajdonában vannak

 – a cég által használt autók kívülálló, általában bérbeadó cég tulajdonában állnak

 A cég tulajdonában álló gépjárműveket alapvetően 2 csoportra oszthatjuk:

 – haszongépjármű

 – személygépjármű

Céges haszongépjárművek esetén a dízel üzemanyag ÁFÁ-ja elszámolható, a javítási és egyéb működési költségek szintén elszámolhatók, autópálya díj és parkolási díj elszámolható (de ott nincs ÁFA). Haszongépjárműveket nem terheli cégautó adó fizetési kötelezettség.

A cég tulajdonában lévő személygépjárműveket cégautó adó fizetési kötelezettség terheli, de pont emiatt a fenti költségek elszámolhatók.

Javasoljuk a céges autók használóinak, hogy az üzemanyag vásárlás számlájára írassák rá az autók rendszámait, az Adóhivatal ellenőrzés esetén kifogásolhatja a hiányzó rendszámokat.

A cégtulajdonosok, vezető tisztségviselők, esetleg munkavállalók tulajdonában álló személygépjárművek céges használata esetén kiküldetési rendelvény és út-nyilvántartás alapján a cég a részükre havonta költségtérítést fizethet. Ehhez a költségelszámolási módhoz a http://www.nav.gov.hu/ oldalon találnak segítséget (fogyasztási normák, aktuális üzemanyag árak). Az út-nyilvántartás alapú költség elszámoláshoz nem kell benzinszámla.

Külső, bérbeadásra szakosodott cégtől bérelt autók elszámolása a bérleti szerződésben részletezett feltételek alapján történik. A professzionális és ügyfélbarát gépjármű bérbeadók a lehető legkedvezőbb konstrukciókat biztosítják ügyfeleiknek (majdnem) minden elszámolható, rendszerint ÁFA-s számlát adnak a teljes szolgáltatásról.

Segítünk:

Czene Virág 06-20-924-0590

A vállalkozás vezető tisztségviselőinek munkaviszonya

A vállalkozás vezetőjét, ha nincs máshol legalább 36 órát elérő munkaviszonya, akkor a saját cégében kell bejelenteni és járulékokat fizetni utána, legalább a minimálbér alapján. A fizetési kötelezettség alól az sem mentesít, ha a vállalkozó „nem vesz ki fizetést” sajnos a járulékokat, be kell fizetni.
Nagy lépés egy cég életében az első alkalmazott felvétele, mert azon túl, hogy fizetést kell neki adni, és jár neki szabadság, az állam még a munkaadót is bünteti, mert +27 %-nyi járulékot fizettet vele a dolgozó bére után. Tehát nem csak a munkavállaló fizet járulékot, hanem a cég is az alkalmazottak után.

Segítünk:

Czene Virág 06-20-924-0590

Munkavállalók bejelentési határideje

A járulékfizetési terhen kívül a másik „probléma”, hogy az alkalmazottakat a munkába lépést megelőzően be kell jelenteni, de ha mégsem veszi fel a munkát, akkor azonnali hatállyal el kell bocsátani, így a munkáltatók az utolsó pillanatig halogatják a bejelentéseket. A késedelmes bejelentés pedig súlyos bírságokat vonhat maga után. Ez különösen igaz akkor, ha nem maga az ügyvezető intézi ezt a feladatot, hanem a könyvelője, mert pl. az építőiparban reggel hatkor kezdenek, míg a szolgáltató szektor (könyvelő) később nyit. Ezért gyakran előfordul, hogy az építési területen már ott vannak a dolgozók, de a bejelentésük késik. Ezért nagyon fontos, hogy a cégvezetés jól átgondolt „munkaerő-politikát” folytasson.

A bérszámfejtőnek a bejelentéshez pontos adatokra van szüksége. Nem elég a munkavállaló neve, hanem azt is meg kellene határozni, hogy milyen munkakörben és mennyiért alkalmazzák, valamint, hogy átutalással vagy készpénzben fizetik ki őket. Kötelező minden munkavállalóval munkaszerződést kötni (korábbi munkahelyekről igazolásokat hozni), munkaidő- nyilvántartást, magyarul jelenléti ívet , munkaruha- nyilvántartást, valamint szabadság engedélyezést is vezetni. Ezek főszabály szerint nem a bérszámfejtő/könyvelő, hanem a cégvezetők feladatai, de cégünk a feladatokat a maguk komplexitásában kezelve, szükség esetén, segítséget nyújt a fentiekben is.

Segítünk:

Czene Virág 06-20-924-0590

Szándékaink szerint a Céghmester a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, ésszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.

Tájékoztatjuk Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com, illetve cehmester.hu oldalakhoz és azok üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Ugyancsak elhatárolódunk az ehhez hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag – olykor-olykor büntetőjogilag is – aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.

Bónusz a sikeredhez – kerülj be a kiváltságos kisebbségbe

Tudtad, hogy az induló vállalkozások 80%-a 1 éven belül ellehetetlenül, azaz tönkre megy vagy be sem indul?!

Csak 20% éli túl az első évet és ezeknek is csak a 20%-a éli túl az első 5 évet!

Ha szeretnél a sikeres 20%-ba vagy még inkább a kiváltságos 4%-ba tartozni, jelentkezz személyes, kis csoportos üzletépítési konzultációnkra, ahol ráállítjuk az agyadat a sikeres üzleti gondolkodásra, illetve a leggyakoribb buktatók felismerésére és elkerülésére!

Részvételi feltétel: nettó 150.000 Ft értékű szolgáltatási díj megfizetése fél éven belül

Konzultáció időtartama: 60-90 perc

Konzultáció helye: cégünk központi irodája, 1154 Budapest, Damjanich János utca 2.

Részvételi létszám: 1 vállalkozástól maximum 3 fő

Lemondási kaució: 20.000 Ft / fő

Konzultáció tematikája
– üzleti struktúra/szervezet felépítése
– vezetési alapok
– marketing, értékesítés, árazás
– adminisztrációtól az adózásig
– ne dőlj be a “lehúzás”-nak, inkább tanulj meg néhány jogi trükköt
– a sikeres ügyvitel titkai – ne hagyd, hogy bedaráljon a mókuskerék
– könyvek, amelyeket el kell olvasnod

Ha nem csak mi akarjuk, hogy a kiváltságos 4%-ba tartozz, hanem Te is és ezért hajlandó vagy tenni is (azaz nem csak ábrándozol a sikerről), akkor jelentkezz és gyere el!

Jelentkezés: Leskó Veronika, 06-20-571-5710