Tisztelt Ügyfelünk! Tisztelt Érdeklődőnk!

Alábbi problémáinak megoldásában gyorsan, soron kívül segítünk:

Vállalkozásindítás azonnali cégalapítással
1-3 munkanap alatt, azoknak is, akiknek máshol elnyújtották, elrontották!
Ardai Bálint   Telefon:06-20-476-6105
Dánielné Kormány Mónika   Telefon:06-20-803-1133

Vállalkozás indítás cégvásárlással
azoknak, akiknek nem jó az új cég!
Marosvölgyi Diána   Telefon: 06-20-296-2613

Székhelyszolgáltatás 4 budapesti irodában; bankszámlanyitásnál is elfogadott székhelymegoldások
Tamás Mária   Telefon: 06-20-589-0900

Cégmódosítás-változásbejegyzés azonnali ügyintézése
Dánielné Kormány Mónika   Telefon:06-20-803-1133

Könyvelés, bérszámfejtés, elmaradt adóbevallások pótlása, magas tagi kölcsön, negatív saját tőke, "magas házipénztár" problémák megoldása 
Czene Virág   Telefon:06-20-924-0590

EXIT support - kiszállás támogatás
feleslegessé vált Kft-k, Bt-k azonnali átvétele, akár végelszámolás helyett, magas tagi kölcsön, negatív saját tőke, "magas házipénztár" problémákkal is!
Ardai Attila   Telefon:06-20-949-2069

Használja ki, hogy 30 évesek lettünk!
https://ceghmester.hu/dijjegyzek.html


Ügyvezetőváltás menedzselése



Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!

Ezt a menüpontot azért hoztuk létre, hogy kihúzzuk a hurokból azoknak a fejét, akik cégeladás/cégvásárlás vagy önmagában történő ügyvezetőváltás kapcsán kapkodva, igazi szakértelemmel rendelkező segítők nélkül kívánnak eljárni. Ha nincs megfelelő segítője és nem akar pórul járni, illetve bizonytalan és kérdései vannak, hívja a szakterületért felelős munkatársaink valamelyikét:

Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133
Leskó Veronika 06-20-571-5710

Kérjük, hogy saját érdekében figyelmesen tanulmányozza az alábbiakat:

Az ügyvezetőváltás a cégmódosítás, illetve változásbejegyzési eljárás egyik al-esete, amikor a hivatalban lévő ügyvezető leköszön és helyét egy új ügyvezető veszi át. Ügyvezetőváltás esetén az ügyvéd által készített és ellenjegyzett cégjogi iratokon túlmenően célszerű úgynevezett átadás-átvételi jegyzőkönyvet is felvenni a leköszönő ügyvezető és az új ügyvezető között, melynek tartalmaznia célszerű az átadott iratok listáját, valamint a cég ügyvitelével kapcsolatos minden fontos körülményt. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv elkészítését – mint önálló szolgáltatást – azoknak ajánljuk, akik akár új ügyvezetőként, akár leköszönő ügyvezetőként biztonságban szeretnének lenni; az ügyvezetőváltás lebonyolítása előtt, alatt és utána is. Ez mindkét fél szempontjából fontos, de a leköszönő ügyvezetőnek bizonyosan fontosabb, hogy az ügyvezetőváltás után biztonságban legyen és nyugodtan aludhasson.

Ezt a szolgáltatásunkat azoknak ajánljuk figyelmébe, akik pl. cégeladás/cégvásárlás esetében közvetítőiroda nélkül, pl. személyes kapcsolatok révén, esetleg hirdetés útján találtak egymásra és akik a cégeladáshoz, illetve a cégvásárláshoz kapcsolódó ügyvezetőváltásra nem kívánnak nagyobb figyelmet fordítani, akik a „keresünk egy ügyvédet, aki gyorsan elintézi az egészet” – egyébként könnyelmű és hibás – nézőpontból kezelik az ügyvezetőváltást.

Ha az ilyen ügyletekben nem vesz részt megfelelő szakirányú tapasztalattal és tudással rendelkező könyvelő, illetve cégiroda vagy ügyvédi iroda, akkor mind az ügyvezetőváltás során, mind pedig azt követően rengeteg könyvelési, pénzügyi, adóügyi, jogi probléma merülhet fel és keserítheti meg az egyébként jóhiszemű leköszönő ügyvezetők és új ügyvezetők életét, akár hosszabb időre is. Fentiek miatt ajánljuk fel etikus, 30 év tapasztalatára alapozott szakszerű segítségünket. Ha nem szeretne bajba kerülni az ügyvezetőváltás során, bízza ránk a cégmódosítás, benne az ügyvezetőváltás teljeskörű ügyintézését.

Az alábbiakban sorra vesszük, melyek azok a problémák, amelyek rendezetlensége esetén akár a leköszönő ügyvezető, akár az új ügyvezető – de főleg a leköszönő ügyvezető – később bajba kerülhet, ideértve az esetleges adójogi vagy súlyosabb esetben büntetőjogi eljárásokat és azok következményeit is. Nem szabad úgy ügyvezetőt váltani, hogy:

  • Könyvelési anyagok és kimutatások hiányoznak. Nem szabad úgy elvállalni az ügyvezetést, ha nem rendezett a könyvelés és nincs rögzítve az átadás-átvétel időpontjában fennálló gazdasági állapot.
  • Figyelni kell, hogy van-e a cég könyvelésében lekötött tartalék, mely adott esetben későbbi TAO fizetési kötelezettséget keletkeztethet.
  • Figyelni kell a saját tőkére, mely 2 évnél huzamosabb ideig nem lehet negatív, ez jogellenes működésre utal, nagyon gyakori ma már, hogy a cégbíróság az ügyészség jelzése alapján felszólítja a céget a megfelelő tőkepótlásra.
  • Szintén problémát okozhat a magas összegű tagi kölcsön. Nem a tagi kölcsön megléte önmagában – az nem törvénysértő, ha egy cégnek van a tagja(i) felé kölcsön visszafizetési kötelezettsége – hanem az, hogy nem tudják, hogyan kell ezt kezelni tulajdonosváltozás esetén – sokszor az ügyvédek és a könyvelők sem segítenek ebben.
  • Kiemelt fontosságú az eszközállomány – ideértve a pénzeszköz állomány – átadás-átvétele. A hiányos eszközállomány – mely sokaknál fiktív pénzeszközből vagy fiktív követelésből “áll” – okozhatja a legsúlyosabb problémát az ügyvezetőváltások során. Ezek rendezetlenségéből enyhébb esetben NAV-os, súlyosabb esetben büntetőjogi probléma is származhat.
  • Gyakori probléma a törölt adószám. Törölt adószámú cég ügyvezetését már elvállalni sem szabad, az iratanyagát átvenni pedig végképp nem.
  • Gyakori eset, hogy a cégnek nincs bankszámlája. Ez kisebb probléma, de minél előbb célszerű rendezni, vagy a régi vagy az új ügyvezetőnek, mert jogellenes állapotnak minősül és a céget bírságolhatják érte; illetve működni sem tud.
  • Szintén gyakori probléma, hogy az új ügyvezető, illetve többségi tulajdonos az Art. szerinti eltiltás és/vagy büntetett előélethez fűződő jogkövetkezmény hatálya alatt áll, sok olyan esetről hallottunk, hogy az ügyvéd nem fordított ezekre kellő figyelmet.
  • Problémát okozhat, ha az ügyvezetőváltás ideje alatt NAV ellenőrzés van folyamatban. Erről a leköszönő ügyvezetőnek részletes tájékoztatást kell adnia az új ügyvezető részére és a revízió dokumentumait is át kell adnia.
  • Szintén problémát jelenthetnek a lezáratlan elszámolások, garanciális visszatartások, egyéb kintlévőségek.
  • Problémaforrások lehetnek a NAV felé, az Önkormányzatok felé, a partnerek felé fennálló tartozások, kötelezettségek, stb., ezeket a cég átvételekor pontosan rögzíteni kell.
  • Szintén későbbi probléma lehet, ha a cég perel valakit vagy a céget pereli valaki.
  • Ha a cég ellen kényszertörlés, felszámolás van bejegyezve, akkor az ügyvezetést eleve értelmetlen elvállalni, abból – ha egyáltalán bejegyzik – csak problémák és Art. szerinti eltiltás fog származni.

Azoknak az Érdeklődőinknek, akik ügyvezetőváltásra készülnek és szeretnének biztosra menni, nyugodtan aludni előtte-alatta-utána – főleg utána – a Céghmester Business Support Csoport felelősségvállalással megerősített etikus és szakszerű segítséget nyújt. A felelősségvállalást, az etikusságot és a szakszerűséget 30 éves tapasztalatunkra és – lehet, hogy nagyképűen hangzik, de igaz – ezrelékekben mérhető hibaarányunkra (1000 ügyletből 1-2 esetben fordul elő, hogy a bejegyzés a mi hibánkból meghiúsul) alapozzuk.

Segítségnyújtásunk az alábbiakra terjed ki:

  • Átvizsgáljuk az ügyvezetőváltás tárgyát képező céget és jelezzük, ha nem szabad elvállalni az ügyvezetést.
  • A cégjogi iratok megszerkesztéséhez, aláírásához, ellenjegyzéséhez, bejegyeztetéséhez megfelelő szakértelmű ügyvédeket ajánlunk.
  • Együttműködünk a könyvelővel az ügyvezetőváltáshoz szükséges kimutatások elkészítése érdekében.
  • Későbbi problémák megelőzése céljából megfelelő átadás-átvételi jegyzőkönyv felvételében szakszerű segítséget és iránymutatást nyújtunk. Ez az ügyvezetőváltás „veleje”, enélkül nincs törvényes ügyvezetőváltás.
  • Szükség esetén – szintén későbbi problémák megelőzése érdekében – egyéb magánjogi iratok ügyvéd általi elkészítéséről is gondoskodunk.

Fentiek alapján minden Érdeklődőnknek látnia kell, hogy:

  • Megfelelő szakértelmű könyvelő és
  • Megfelelő szakértelmű ügyvéd nélkül

nincs szakszerű és törvényes ügyvezetőváltás.

A teljesség igénye nélkül lássuk, melyek azok a „jelek”, amelyekből kitűnik, ha a könyvelő nincs a helyzet magaslatán:

  • Nem tudja magától, hogy milyen kimutatások kellenek cégeladás esetén.
  • Tagi kölcsönt könyvelt be úgy, hogy nem szólt az ügyvezetőnek.
  • Negatív a cég saját tőkéje, akár több éven át és erről az ügyvezetővel nem egyeztetett.
  • Magas eszköz, illetve pénzeszköz állomány van a cégben és erről nem egyeztetett az ügyvezetővel.
  • Késedelmesen teljesíti a bevallásokat és egyéb adatszolgáltatásokat.

A teljesség igénye nélkül lássuk, melyek azok a „jelek”, amelyekből tudható, hogy az ügyvéd nem áll helyzete magaslatán:

  • A cégadásvételhez nem kér sem NAV-os, sem Önkormányzati adószámlát.
  • Nem ellenőrzi az esetleges eltiltást az új ügyvezető vagy az új többségi tulajdonos vonatkozásában.
  • Nem ellenőrzi a cég vagyonmérlegét, saját tőkéjét, fizetőképességét.
  • Törölt adószám, végrehajtás, stb. esetén is „vállalja” a megbízatást – (ő a „lehúzós”)

Ha Önnek ügyvezető váltásos ügylete lesz vagy van, és szeretné elkerülni a fentebb részletezett problémákat és csapda helyzeteket, vegye igénybe felelősségvállalással megerősített – 30 éves tapasztalaton alapuló – etikus és szakszerű szolgáltatásainkat.

Kérje közvetlen, személyes segítségünket:

Leskó Veronika 06-20-571-5710

Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133


OPERATION Support - részletes és kiegészítő információk

Cégmódosítás kisokosKönyvelés-bérszámfejtés alapfogalmak
Adóellenőrzés alapfogalmakTagi kölcsön kisokos
Negatív saját tőke kisokos"Magas házipénztár" és társai kisokos

Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.

Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.

Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.

Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!