Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!
Ezt a menüpontot azért hoztuk létre, hogy rendszer szinten át tudja tekinteni a kiszállási élethelyzetek – törvényes és személyre szabott – lehetőségeit és kényszerhelyzeteit. Ha a cégéből történő kiszállással kapcsolatban – legyen az saját elhatározás vagy valamilyen kényszerhelyzet – kérdése van, hívja a szakterületért felelős munkatársaink valamelyikét:
Czene Virág 06-20-924-0590
Leskó Veronika 06-20-571-5710
Ardai Attila 06-20-949-2069
Kérjük, hogy a gyorsabb és hatékonyabb szakmai együttműködés érdekében tanulmányozza az alábbi információkat:
Tisztelt Érdeklődőnk! Tisztelt Ügyfelünk!
A kiszállási élethelyzetek 2 markánsan elkülönülő csoportra oszthatók:
Az első csoport az, amikor valaki saját elhatározásból száll ki a cégéből. Feleslegessé vált cégek esetében 3 ilyen kiszállási lehetőség van, az első a végelszámolás; a második a cégeladás; a harmadik pedig a cég átadása.
A második csoportba azok a kiszállási élethelyzetek tartoznak, amikor a cég tulajdonosa és/vagy ügyvezetője valamilyen külső kényszer – haláleset vagy törvényi kényszer – miatt kénytelen kiszállni cégéből.
Az első ilyen kiszállási élethelyzet a társaság tulajdonosának és/vagy ügyvezetőjének a halála. A második ilyen kiszállási élethelyzet az adott személy büntetőjogi és/vagy adójogi (Art. szerinti) eltiltása. A harmadik ilyen kiszállási élethelyzet, amikor a cég jogellenes működés miatt kényszertörlés hatálya alá kerül. A negyedik ilyen kiszállási élethelyzet, amikor a cég 1 millió Ft-ot meghaladó tartozás és/vagy jogellenes működés miatt közvetlenül vagy kényszertörlésből felszámolás hatálya alá kerül.
I. A saját elhatározásból történő kiszállási lehetőségek rövid áttekintése a feleslegessé vált, nem működő, gazdasági tevékenységet nem végző cégek, illetve azok tulajdonosai, ügyvezetői részére
A feleslegessé vált cégből azért célszerű minél hamarabb kiszállni, hogy ne vigyen el még több pénzt könyvelési díj, bérköltség, adóelőleg, stb. formájában. A 3 lentebb vázolt kiszállási lehetőség közül, etikus vállalkozássegítő-, illetve cégközvetítő irodaként – a vállalkozás gazdálkodási adatainak és a tulajdonos(ok)/ügyvezető(k) személyi körülményeinek ismeretében – javaslatot teszünk az adott helyzetben legkedvezőbb kiszállási lehetőségre és – javaslatunk elfogadása esetén – azt Megbízónkkal történő megegyezés alapján, vele szorosan együttműködve végre is hajtjuk. Javaslattételünk kiterjed a magas eszközállomány (a pénzeszköz is az), magas tagi kölcsön és a negatív saját tőke problémáinak valós, legális és költségcsökkentő megoldására is, tekintettel arra, hogy ezt jogi ismeretek hiányában legtöbb esetben a könyvelők nem tudják megoldani. Bővebb információ az EXIT Support szolgáltatáscsoport többi menüpontjában.
Feleslegessé vált cégek részére az első kiszállási lehetőség a végelszámolás, ebben mind a Bt-knek, mind a Kkt-knek, mind a Kft-knek, mind pedig a Zrt-knek tudunk segíteni, az erről szóló ajánlat a Végelszámolás menüpontban tanulmányozható.
Feleslegessé vált cégek részére a második kiszállási lehetőség a cégeladás. Cégeladás esetén az eladót vételár, a Céghmestert, mint cégközvetítő irodát közvetítési díj illeti meg. A cégeladás időbeni átfutása nehezen jósolható, akár több hónap is lehet (éves ÁFA-bevalló és negyedéves ÁFA-bevalló cégek), de az is előfordulhat, hogy senki nem veszi meg a feleslegessé vált céget (havi ÁFA-bevalló cégek, alany adómentes cégek).
Feleslegessé vált cégek részére a harmadik kiszállási lehetőség az azonnali cégátadás, mely azt jelenti, hogy a Céghmester a céget azonnali cégátvétel keretében, megegyezés szerinti szolgáltatási díj megfizetése ellenében azonnal átveszi. Az azonnali cégátvételben Kft-knek és Bt-knek tudunk segíteni; Kft-k átvételének minimális szolgáltatási díja: 220.000 Ft, Bt-k átvételének minimális szolgáltatási díja: 350.000 Ft. Eszközállomány (pl. pénzeszköz), tagi kölcsön állomány, negatív saját tőke nem akadály. Az azonnali cégátvétel szolgáltatás valós díjáról számlát állítunk ki, mely fizethető átutalással és készpénzben is. Nagyon fontos a könyvelő közreműködése, ha nincs könyvelő, akkor ebben is segítünk. Könyvelő nélkül törvényes cégátadás-cégátvétel nem lehetséges. A szolgáltatás lényege és előnye, hogy az átadó azonnal mentesül a további ügyintézések-problémák teendőitől; ezek költségeitől; és az ezekkel járó felelősség alól. Ez a szolgáltatás, illetve segítség különösen jól jöhet pl. házipénztár, tagi kölcsön és negatív saját tőke problémákkal küszködő cégek tulajdonosainak és ügyvezetőinek; de azoknak is, akiknek feleslegessé vált cégük van és tartósan külföldre költöznének. Az erről szóló tájékoztatás és ajánlat az Azonnali cégátvétel menüpontban olvasható.
Felmerül a kérdés, hogy az adott cég esetében melyik kiszállási lehetőséget célszerű választani?! Ebben személyes konzultáció keretében tudunk tanácsot adni.
Rendező elvként előzetesen annyit, hogy akinek sürgős a kiszállás, annak azonnali cégátadás irányában érdemes gondolkodni; akinél semmilyen probléma nincs és a végelszámolásnak sincs jogi akadálya és nem is sürgős, annak végelszámolásban érdemes gondolkodnia; akinek a cége teljesen rendben van és éves ÁFA-bevalló vagy negyedéves ÁFA-bevalló, annak cégeladásban érdemes gondolkodnia, kivéve Betéti Társaság (Bt) eladása. A Bt eladás problematikájáról részletesen a Cégeladás kisokos menüpontban tájékozódhat (Cégeladás fontos infó 4#).
II. Külső kényszer – haláleset vagy törvényi kényszer – hatására történő kiszállási élethelyzetek rövid áttekintése
Az első ilyen élethelyzet az ügyvezető, illetve a cégtulajdonos halála, ezekben az esetekben beszélünk cégöröklésről. Magyarországon a leggyakoribb cégöröklési élethelyzet a Kft öröklése. Cégöröklés, illetve Kft öröklés esetén a haláleset és a hagyatéki eljárás jogerős befejezése közötti időszakban nem csak a cégöröklés kérdéseivel, hanem a megörökölt cég működőképességének fenntartásával-helyreállításával, jogi cselekvőképességének fenntartásával-helyreállításával is foglalkozni kell a cégöröklésben érintett személyeknek, illetve családtagoknak.
Kétségtelen, hogy a kényszerkiszállási élethelyzetek közül a legfontosabb – emberileg és jogilag – legnehezebben kezelhető, ha egy hozzánk közelálló személy elhalálozik. Ilyenkor a gyász, a fájdalom elviszi a fókuszunkat az üzleti és jogi ügyekről. Tudni kell ugyanakkor, hogy pl. egy egyszemélyes Kft tulajdonosának és ügyvezetőjének a halála; egy több személyes Kft többségi tulajdonosának és egyedüli ügyvezetőjének halála esetén nem sokáig – maximum néhány hét – lehet késlekedni a szükséges jogi lépésekkel, ellenkező esetben az adott gazdasági társaság (tipikusan Kft vagy Bt) működésképtelenné, jogilag cselekvőképtelenné válik és működése ellehetetlenül. Ha nincs a cégnek képviselője/ügyvezetője, illetve nincs olyan személy, illetve helyzet, hogy a társaság új képviselőt/ügyvezetőt tudjon választani, akkor nagy lehet a baj.
Azért lehet nagy a baj, mert nincs aki a tárasság jogait érvényesítse, illetve kötelezettségeit teljesítse (elég csak az adóbevallásokra és adófizetésekre gondolni, de sokkal többről, lényegében a társaság jogi és üzleti működőképességről van szó).
Mi tehát az alapvető jogi érdek, ha a Bt beltagja, Kft ügyvezetője, Kft többségi tulajdonosa, stb. elhalálozik? Minél előbb biztosítani kell a társaság működőképességét, illetve jogi értelemben vett cselekvőképességét, azaz minél előbb legyen a társaságnak képviselője, illetve ügyvezetője.
Innentől 2 eset lehetséges:
Az első eset, ha a társaság legfőbb döntéshozó szerve határozatképes, akkor új vezető tisztségviselőt, azaz ügyvezetőt kell választani, ezt a cégbíróságon minél előbb bejegyeztetni.
A második eset, ha a társaság legfőbb döntéshozó szerve nem hívható össze (pl. pont a Kft egyszemélyi tulajdonosa és ügyvezetője halálozott el), akkor – tekintettel arra, hogy a jogalkotók gondoltak erre az igen gyakori élethelyzetre – ügygondnok sürgős kirendelésében és/vagy ún. részhagyatéki eljárás sürgős előrehozott lefolytatásának a kérelmezésében kell gondolkodni a cégöröklésben érintett személyeknek, illetve családoknak. Ha azt szeretné, hogy a cégöröklés nagyon nehéz élethelyzetében sürgősen, szakszerűen, az ilyenkor elvárható megértéssel és türelemmel segítsünk Önnek, hívja a szakterületért felelős munkatársunkat. Kérjük, tanulmányozza a Haláleset, cégöröklés és más kényszerkiszállási élethelyzetek menüpontunkat is.
Cégörökléshez kapcsolódóan abban az élethelyzetben is szívesen segítünk, ha az elhunyt személy miatt átmenetileg felborult törvényességi helyzet már helyreállt, de a cégörökösök a cégöröklés útján rájuk maradt céget nem tudják/nem akarják továbbműködtetni, üzemeltetni. Ilyen esetben segítünk a cégöröklés miatt teherré vált céget eladni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor azt szolgáltatási díj fejében akár azonnal átvesszük.
A kényszerkiszállási élethelyzetek között szintén gyakori, hogy a társaság ügyvezetője, egyszemélyi tulajdonosa vagy többségi tulajdonosa eltiltás alá kerül és nem lehet sem ügyvezető, sem többségi tulajdonos, legyen szó büntetőjogi eltiltásról vagy adóügyi (Art. szerinti) eltiltásról, segítünk a végzésben vagy a határozatban előírt cégmódosítási-változásbejegyzési eljárások gyors ügyintézésében, tekintettel arra, hogy ilyen esetekben meglehetősen rövid, 15-45 nap jogi határidő áll rendelkezésre. Ha eltiltás miatt sürgős cégmódosításra van szüksége, hívja a szakterületért felelős munkatársainkat, akik azonnal segítenek Önnek.
A harmadik kényszerkiszállási élethelyzet, amikor a cég törvénytelen működés miatt kényszertörlés hatálya alá kerül. Ilyen törvénytelen, jogellenes működés lehet, ha probléma van a székhellyel; az ügyvezetővel (pl. eltiltott személy); nincs bankszámlája a cégnek; nem teljesíti bevallási és adatszolgáltatási kötelezettségét; törölték az adószámát; adó- és járuléktartozásokat halmozott fel; végrehajtás van bejegyezve a cégre; vagyoni lefoglalás van bejegyezve a tag részesedésére; végelszámolás van bejegyezve, de azt 3 éven belül sem fejezték be; tartósan (24 hónapot meghaladóan) negatív a saját tőkéje; stb.
Minden törvénytelen, jogellenes működési körülmény ahhoz vezethet, hogy a céget megszűntnek nyilvánítják és elrendelik annak kényszertörlését. Ilyen kényszer élethelyzetekben azoknak tudunk segíteni, akik idejében észlelték a bajt és idejében kérik segítségünket.
Az általában szűkre szabott jogi határidők miatt a jogerőssé vált végzésekkel, illetve határozatokkal szemben ritkán lehet eredményesen fellépni. Amennyiben cége kényszertörléssel fenyegető helyzetbe kerül(t), kérjük minél előbb hívja a szakterületért felelős munkatársaink valamelyikét.
A negyedik kényszerkiszállási élethelyzet a felszámolás. Felszámolást abban az esetben indíthatnak a társaság hitelezői, ha legalább egy hitelezőnek a követelése eléri vagy meghaladja az 1 millió Ft-ot.
Felszámolást jellemzően a hitelezők indítanak az adós cég ellen, de a cég is kérheti saját maga felszámolását.
Gyakori eset még, hogy a kényszertörlés hatálya alá vont cég kerül felszámolásra, mert időközben kiderül, hogy nem csak a működése törvénytelen, hanem még 1 millió Ft-ot meghaladó adóssága is fennáll.
Ilyen esetekben segítünk a könyvelés, beszámolók, stb. pótlásában, tekintettel arra, hogy ezeket a cégjegyzékbe bejegyzett felszámolóbiztos rövid határidőn belül kérni fogja, a felszámolás időpontjában bejegyzett ügyvezetőtől. Ha az ügyvezető nem teljesíti a kötelezettségeit, akkor ő mint természetes személy 2 millió Ft-ig terjedő bírsággal sújtható és mind polgári jogi, mind büntetőjogi felelősségre vonása felmerülhet.
Ha az Ön cége felszámolással fenyegető helyzetbe kerül(t) és nem szeretne (nagy) bajba kerülni, kérje a szakterületért felelős munkatársaink segítségét.
Czene Virág 06-20-924-0590
Leskó Veronika 06-20-571-5710
Ardai Attila 06-20-949-2069
Kérjük tanulmányozza a közzétett információkat és kérje segítségünket akkor is, ha saját elhatározásból kíván kiszállni, és akkor is, ha valamilyen kényszerhelyzet miatt szorul segítségre!
Végelszámolás
Cégeladás
Azonnali cégátadás
Haláleset és más kényszerkiszállási élethelyzetek
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Czene Virág 06-20-924-0590
Leskó Veronika 06-20-571-5710
Ardai Attila 06-20-949-2069
EXIT Support - részletes és kiegészítő információk
Végelszámolás alapfogalmak | Cégeladás kisokos |
Azonnali cégátvétel kisokos | Cégadásvétel-cégátírás menedzselése |
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!