Székhelymegoldások – általános információk
Székhelye minden szervezetnek, gazdálkodó szervezetnek, cégnek, stb. kötelező – kell egy hely, ahol fizikálisan és jogilag elérhető.
Tehát akár cégalapítás, akár cégvásárlás útján lett valakinek saját cége, székhelyre a törvény erejénél fogva szükség van.
A székhely bármilyen ingatlanban lehet, amely megfelel a jogi és fizikális feltételeknek, azzal, hogy a székhely használatához és a cégjegyzékben történő bejegyzéshez az ingatlan tulajdonosainak írásban hozzá kell járulniuk, pl. befogadó nyilatkozat vagy egyéb olyan irat, amelyből a hozzájárulás ténye egyértelműen kitűnik.
Székhelyhasználati jogosultság 3 féle jogi konstrukcióban jöhet létre:
I. Szívességi székhelyhasználat – ez leggyakrabban családon belül, baráti körben, ismerősi körben jön létre
II. Bérleti konstrukció – ez bármilyen irodának, ügyintézési helynek alkalmas ingatlan esetén létrejöhet
III. Székhelyszolgáltatás formájában – ezt a konstrukciót a NAV (régebben: APEH) megtűrni sem akarta, (ezért) működését IM rendelet és a PMT is szabályozza – lényege, hogy egy ingatlanba jellemzően több tucat vagy akár több száz cég, esetleg egyéni vállalkozás van bejegyezve. Emiatt – feltéve, hogy a székhelyszolgáltató jól végzi a dolgát – jó ár-érték arányú, rugalmasan használható, ügyfélbarát és igen elterjedt konstrukció. Kifejezetten dicsekvésből mondjuk el, hogy “feltalálása” és 1998-as indulása az akkori Céghmester munkája és érdeme.
Fenti megoldások közül a Céghmester Business Support cégcsoport székhelyszolgáltatásban tud segíteni, jelenleg az alábbi 4 budapesti székhelyszolgáltató irodában:
1154 Budapest, Damjanich János utca 2.
Tel: (1) 284-3509, Mobil: 06-20-589-0900
E-mail: szekhelyszolgalat@ceghmester.hu
1154 Budapest, Szerencs utca 172.
Tel: (1) 414-0169, Mobil: 06-20-589-0377
E-mail: szerencs@ceghmester.hu
1139 Budapest, Béke tér 7. fszt. 2.
Tel: (1) 320-8199, Mobil: 06-20-589-0999
E-mail: beke@ceghmester.hu
1096 Budapest, Sobieski János utca 36. alagsor 1.
Mobil: 06-20-294-6774
E-mail: sobieski@ceghmester.hu
Székhelyszolgáltatási szerződését nem csak a Céghmester központi irodájában, hanem saját ügyvédjénél is megkötheti és kifizetheti.
A székhelyszolgáltatás kedvező ár-érték aránya, rugalmassága miatt alapvetően kezdő vállalkozásoknak ajánljuk, de nem mindenkinek és nem minden esetben, sőt van, amikor kifejezetten ellenjavallt. A bankok és pénzintézetek PMT (Pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény) kifejezetten magas bírság kockázata miatt (2 milliárd Ft a maximum) kifejezetten félnek a székhelyszolgáltatóktól és a székhelyszolgáltatást igénybe vevő vállalkozások egy részétől, amennyiben annak ügyvezetése és/vagy tulajdonosi szerkezete külföldi érintettségű. Fentiek alapján nem javasoljuk székhelyszolgáltatás igénybe vételét Európai Unión kívüli országok állampolgárai általi ügyvezetésű, illetve tulajdonú cégek esetében, függetlenül attól, hogy az adott személy(ek)nek van vagy nincs magyarországi lakcímük.
Európai Unióm belüli, de nem magyar állampolgárok általi ügyvezetésű/tulajdonú cégek esetén magyarországi állandó lakcím hiányában a döntés nem egyértelmű, “véleményes”, érdemes a cégalapítást megelőzően a kiszemelt pénzintézetnél tájékozódni.
Az utóbbi években érthetetlen, rossz szájízű (nincs jobb szó: undorító) tapasztalatunk a bankok részéről, hogy roma származású, magyar állampolgárok által becsületes, kétkezi munkára létrehozott cégek esetében is megtagadják a számlanyitást, abban az esetben, ha a cég székhelyszolgáltatást vesz igénybe. Nem értjük, nem tudjuk elfogadni, ilyen esetekben mi a Céghmesternél akár az adott bankkal is felvesszük a harcot a sikeres számlanyitás érdekében.
A Céghmester Business Support cégcsoport székhelyszolgáltatási tevékenységéről további részletek – székhelyszolgáltató irodák nyitvatartása, megközelítése, székhelyhasználati szerződés megkötése, székhelyszolgáltatás díjai, stb. – a START Support információk között találhatók.
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Hétköznap hívható munkatársaink:
Tamás Mária 06-20-589-0900
Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133
Horváth Judit 06-20-296-7030
Ardai Bálint 06-20-476-6105
Székhelyszolgáltató irodánk központi telefonszáma:
06-1-284-3509
(H-Cs: 9-15.30 óra P: 9-13 óra)
Azonnali cégalapítás vagy egyéb sürgős esetben hétvégén is hívható telefonszámunk: Ardai Attila 06-20-949-2069
Cégcsoportunk szellemiségéből, küldetéséből következik, hogy Ügyfeleink, Megbízóink választott ügyvédjét, saját könyvelőjét nem riválisként/konkurensként kezeljük. Sokkal inkább együttműködő partnerként gondolunk-számítunk rájuk, annak érdekében, hogy Ügyfele/Ügyfelünk problémájának megoldása érdekében – a közös munka eredményeképpen – minél jobb megoldás születhessen. Az együttműködéshez mindössze az szükséges, hogy az Ügyfele érdekében eljáró ügyvéd, könyvelő felvegye velünk a kapcsolatot.
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.
Weboldalunkon történő hatékony eligazodás érdekében az oldal struktúráját úgy alakítottuk ki, hogy az információk hármas – a vállalkozások életciklusához igazodó – szakmai tagozódásban (START Support, OPERATION Support, EXIT Support) és háromszintű információ megosztási struktúrában (rendszerező információk; általános információk; részletes és kiegészítő információk) kerüljenek bemutatásra.
A rendszerező és általános információk a „menüből” közvetlenül, a részletes és kiegészítő információk pedig a főoldalról és/vagy az általános információkat ismertető oldalakról közvetlenül érhetők el.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!