Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!
Ezt a menüpontot azért hoztuk létre, hogy kihúzzuk a hurokból azoknak a fejét, akik a “magas házipénztár” és a kapcsolódó problémák csapdájában vergődnek. Ha bizonytalan vagy bizonytalannak érzi jelenlegi segítőit és hozzáértő segítséget szeretne maga mellett tudni “magas házipénztár” problémája valós, végleges, biztonságos és költséghatékony megoldása érdekében, hívja a szakterületért felelős munkatársaink valamelyikét:
Czene Virág 06-20-924-0590
Ardai Attila 06-20-949-2069
Felhívjuk a menüpontot olvasó Érdeklődőink és Ügyfeleink figyelmét, hogy természetesen haláleset, illetve cégörökölés esetén is segítünk a “magas házipénztár” problémát megoldani a cégöröklésben érintett családoknak, illetve a (leendő) cégörökösöknek. Ez komoly segítség lehet olyan esetekben, ahol a (leendő) cégörökösök csak a halálesetet követően – pl. a könyvelőtől kapott információk alapján – értesülnek a “magas házipénztár” problémáról.
Először is szerte kell foszlatni a “magas házipénztárhoz” fűződő kegyes hazugságok és az elnevezés önbecsapó-önámító illúzióját. A “magas házipénztár” nem magas, hanem alacsony, mert a könyvelés szerinti összeg minimum egy része, rosszabb esetben az egésze hiányzik.
A házipénztár, illetve pénzeszköz a gazdasági társaság egyik vagyoni eleme, szaknyelven szólva eszköze, mint pl. a tárgyi eszköz, a készlet, a követelés, stb.
Ha a könyvelés szerint magas eszközállománya van a gazdasági társaságnak, de azok a valóságban hiányosak, akkor baj van. Nem “magas eszközállományról” kell beszélni, hanem alacsonyról, mert hiányzik az, aminek nem volna szabad hiányoznia. Akiknél fennáll ez az állapot, azok egy vagy több dolgot rosszul csinálnak vagy csináltak.
Nézzük meg, melyek a leggyakoribb hiányjelenségek és mi állhat mögöttük:
- Leltárhiány (pl. árukészlet hiánya):
1. eset: kár keletkezik a készletben és azt nem megfelelően adminisztrálják, azaz nem kerül be a könyvelésbe
2. eset: lopnak a vevők
3. eset: lopnak az alkalmazottak
4. eset: a vállalkozó lop saját magától (enyhébb esetben nem is”tud” róla, rosszabb esetben tud róla) - Tárgyi eszköz hiány:
1. eset: kár keletkezik vagy megsemmisül, és ennek ténye nem jelenik meg a könyvelésben
2. eset: ellopják az alkalmazottak vagy a vevők
3. eset: a vállalkozó “kiveszi” a cégből, de ez a könyvelésben nem jelenik meg - Pénzeszközhiány (a vállalkozói népi folklórban: “magas házipénztár”):
1. eset: jogcím nélküli költések, kifizetések (pl. jutalom, stb.)
2. eset: számla, illetve bizonylat nélküli vásárlások
3. eset: lopnak az alkalmazottak
4. eset: a vállalkozó “lop” saját magától
5. eset: a fentiekkel összefüggésben és önállóan is a számviteli fegyelem és pontosság hiánya
Láthatjuk tehát rengeteg féleképpen képződhet vagyon-, illetve eszközhiány.
Nézzük meg mit tehetünk az eszközhiány csökkentése érdekében:
- Precíz jegyzőkönyvek felvétele minden hiányt okozó eseményről és ezek átvezetése a könyvelésbe
- Gyakori és precíz leltárak, mindezek átvezetése a könyvelésbe
- Költségek és kiadások finom megkülönböztetése: minden költség kiadás, de nem minden kiadás költség – azaz a kiadások fentebb vázolt esetei nem számolhatók el költségként, de kiadásként csökkentik a pénzeszközt. Volt olyan cég, akinél ezek átvizsgálása után majdnem 20 millió Ft-tal csökkent a házipénztár hiánya.
- Kifejezetten cégjogi eszközök is rendelkezésre állnak pl. beolvadás, összeolvadás, stb., ráadásul ezek meglehetősen költséghatékonyak.
Fentiekkel összefüggésben az adott cég gazdálkodási adatainak ismeretében (főkönyv) tudunk konkrét iránymutatással, illetve megoldással szolgálni – azok részére is, akik cégöröklést követően lettek ügyvezetők és/vagy cégtulajdonosok – azzal, hogy csak valós, törvényes és végleges megoldásokat kínálunk, melyeket a NAV is elfogad. A Céghmester Business Support és a vele dolgozó ügyvédek, könyvelők megfelelő szaktudással, tapasztalattal és referenciákkal rendelkeznek. Munkánkért jogi és pénzügyi felelősséget vállalunk.
Vegyük sorra, hogy melyek az eszközhiány csökkentés, illetve “magas házipénztár” “csökkentés”-“eltüntetés” klasszikus csapdahelyzetei:
- Könyvelő hibáztatása: a könyvelő “hozott anyagból” dolgozik, a legritkább esetben fordul elő, hogy a könyvelő tehet a nagy összegű eszközhiányról
- Alkalmazottak utólagos hibáztatása. Ez csak akkor működik, ha konkrét és pontos adat van az alkalmazott mulasztására.
- Megfelelőnek látszó számlák “beszerzése”, melyekről NAV ellenőrzés során kiderülnek, hogy nem megfelelőek és az ügyvezető még nagyobb bajba kerül, mint enélkül került volna.
- Elsőre megfelelőnek látszó kölcsönszerződések, befektetési- és váltóügyletek. Ezekkel ugyanaz a baj, mint a megfelelőnek látszó számlákkal. Ha nem valósak, csak színleltek, akkor a NAV hamar rájön és még nagyobb a baj. Sok “tanácsadó”, “szakértő”, stb. állítja saját megoldásáról, hogy “bombabiztos” és hogy ezt csak ők tudják. Az utóbbi akár igaz is lehet, de – szögezzük le még egyszer – a megoldás elfogadottságának nem az alkalmazott jogi szerződéstípus lesz a mércéje, hanem az, hogy az ügylet valóságos vagy színlelt.
- Cégátírás megfelelőnek látszó személy nevére. A “megfelelő” személyről ki fog derülni, hogy nem megfelelő és az is ki fog derülni, hogy nem vett át több millió forint “házipénztárban” lévő összeget. Ezzel a “megoldással” a társaság volt tulajdonosa és ügyvezetője csak még nagyobb bajba kerül, mint enélkül került volna.
Fenti csapdahelyzetek elkerülésében a konkrét adatok és tények ismeretében tudunk segítséget nyújtani, leszögezve immár harmadszor, hogy az adott megoldás elfogadhatóságát nem az alkalmazott jogi eszköz (szerződéstípus) fogja eldönteni, hanem az ügylet valódisága vagy színleltsége (“Kamu vagy nem kamu? Ez itt a kérdés!”).
A fentiekben taglalt eszközhiányok bármelyike, de különösen a “magas házipénztár”-nak nevezett pénztárhiány veszélyes csapdahelyzetet rejthet, megoldásuk számviteli, adójogi és cégjogi probléma egyben. Nyilvánvaló, hogy csak olyan megoldások jöhetnek szóba – a Céghmester Business Support csak ilyeneket kínál – amelyek törvényesek és amelyeket revízió esetén a NAV is elfogad. Mindezekkel kapcsolatban megfelelő tapasztalattal és referenciákkal rendelkezünk, munkánkért jogi és pénzügyi felelősséget vállalunk.
Fontos leszögezni, hogy az eszközhiányról a könyvelők nem tehetnek. Azt is fontos leszögezni, hogy a könyvelők a problémát nem tudják önállóan megoldani, mert az eszközhiány elsődlegesen jogi úton, jogi kreativitással rendezhető. A könyvelésben a rovatok közötti ide-oda rakosgatás csak időhúzás, mely legtöbbször tetézi a problémát, de soha nem nyújt valódi és végleges megoldást. Ezért fontos megbízni hozzáértő, tapasztalt ügyvédet, illetve megfelelő jogi ismeretekkel rendelkező tanácsadót.
Reméljük, hogy fenti “magas házipénztár” és tárgyi eszköz hiány kisokos segítségével hozzájárulunk cégének törvényes működéséhez vagy annak helyreállításához. Ha szeretné megtartani, megmenteni eszközhiánnyal, “magas házipénztárral” küszködő cégét, akkor hívja Czene Virágot. Ha szeretne törvényesen és biztonságosan megválni a cégétől – akkor is, ha cégöröklés útján vált cégtulajdonossá és/vagy ügyvezetővé – hívja Ardai Attilát.
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Czene Virág 06-20-924-0590
Ardai Attila 06-20-949-2069
OPERATION Support - részletes és kiegészítő információk
Cégmódosítás kisokos | Könyvelés-bérszámfejtés alapfogalmak |
Adóellenőrzés alapfogalmak | Tagi kölcsön kisokos |
Negatív saját tőke kisokos | "Magas házipénztár" és társai kisokos |
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!