Cégvásárlás buktatói
Remélhetőleg minden Érdeklődőnknek és Ügyfelünknek nyilvánvaló, hogy a cégvásárlás/cégeladás fogalompár ugyanazt az ügyletet takarja, az egyik a cégvásárló, a másik a cégeladó szemszögéből.
Lássuk tehát a cégvásárlás azon legfontosabb buktatóit, melyek közül bármelyik probléma fennállása meghiúsítja a cégvásárlást.
Cégvásárlás buktatói 1#
A jegyzett tőke teljes befizetésének hiánya, elmaradása. Ez jogi akadály. A befizetés vagy annak elmaradása a cég főkönyvében/beszámolójában a “jegyzett, de még be nem fizetett tőke” rovatban ellenőrizhető. Ezt minden cégvásárlónak kötelező megtenni akár önállóan, akár a könyvelő segítségével.
Cégvásárlás buktatói 2#
A cégnek ne legyen tartozása, illetve köztartozása, pontosabban lejárt tartozása ne legyen. Ezeket az ügyvezető jognyilatkozatával, illetve Önkormányzati és NAV-os adószámlák ellenőrzésével lehet kontrollálni.
Cégvásárlás buktatói 3#
A cég könyvelése pontos és naprakész legyen, ne legyenek elmaradt adóbevallások és egyéb elmaradt adatszolgáltatások. Ezek az aktuális főkönyvi kivonat előzetes bekérésével és tanulmányozásával ellenőrizhetők.
Cégvásárlás buktatói 4#
A cégvásárlásra kiszemelt cég iratai meglegyenek, rendezetten, minimum 5 évre visszamenőleg.
Cégvásárlás buktatói 5#
Az eladó cég eladási ára, átvételi feltételei reálisak legyenek.
Cégvásárlás buktatói 6#
A cég új, többségi tulajdonosa és/vagy ügyvezetője ne legyen büntetett előéletű és ne képezzen az ART. szerinti “akadályt” pl. adószámtörlés,kényszertörlés, felszámolás stb. miatt.
Cégvásárlás buktatói 7#
A céget megvásárló személyek előzetesen ragaszkodjanak hozzá, hogy a cég leköszönő ügyvezetője ne zárkózzon el egy korrekt, részletes átadás-átvételi aktus végrehajtása, illetve jegyzőkönyvbe foglalása elől. Szakszerűen felvett, korrekt átadás-átvételi jegyzőkönyv nélkül nem létezik korrekt cégvásárlás.
Cégvásárlás buktatói 8#
A cégvásárlásra kiszemelt cégnél ne legyenek függőben lévő adóellenőrzések vagy egyéb függőben lévő hatósági ellenőrzések, továbbá a cég ne legyen folyamatban lévő per alanya sem felperesi, sem alperesi pozícióban, valamint ne legyenek a cégnek nyitott, lezáratlan elszámolásai.
Tisztelt cégvásárló!
Amennyiben további buktatókkal találkozik, úgy azt juttassa el hozzánk, hogy mind a magunk, mind mások okulása céljából felrakhassuk a listánkra! Előre is köszönjük!
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Ardai Attila
06-20-949-2069
Cégcsoportunk szellemiségéből, küldetéséből következik, hogy Ügyfeleink, Megbízóink választott ügyvédjét, saját könyvelőjét nem riválisként/konkurensként kezeljük. Sokkal inkább együttműködő partnerként gondolunk-számítunk rájuk, annak érdekében, hogy Ügyfele/Ügyfelünk problémájának megoldása érdekében – a közös munka eredményeképpen – minél jobb megoldás születhessen. Az együttműködéshez mindössze az szükséges, hogy az Ügyfele érdekében eljáró ügyvéd, könyvelő felvegye velünk a kapcsolatot.
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk közelgő 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Az esetleges üzemzavarokért, pontatlanságokért elnézésüket és türelmüket kérjük.
Weboldalunkon történő hatékony eligazodás érdekében az oldal struktúráját úgy alakítottuk ki, hogy az információk hármas – a vállalkozások életciklusához igazodó – szakmai tagozódásban (START Support, OPERATION Support, EXIT Support) és háromszintű információ megosztási struktúrában (rendszerező információk; általános információk; részletes és kiegészítő információk) kerüljenek bemutatásra.
A rendszerező és általános információk a „menüből” közvetlenül, a részletes és kiegészítő információk pedig a főoldalról és/vagy az általános információkat ismertető oldalakról közvetlenül érhetők el.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!