Cégalapítás csapdák…



Cégalapítás csapdák elkerülése, cégalapítás jótanácsok, cégalapítás fontos információk, cégalapítás problémamegoldások



 

Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!

Amennyiben veszi a fáradtságot és áttanulmányozza alábbi írásainkat, úgy sikeresen elkerülheti a cégalapítás leggyakoribb és leghúsbavágóbb csapdáit. Ezen cikkek egy részének (pl.: a gagyiság belső lélektana, ígéret és valóság) tanulmányozásával az abban foglalt elvek alkalmazásával saját vállalkozásának sikerét is megalapozhatja.

A Céghmesterről általában elmondható és tudható, hogy nem csak a cégalapítás sikerét, hanem ügyfeleinek üzleti és emberi sikereit is szem előtt tartja. Ennek szellemében hoztuk létre üzleti és jogi képzéseinket, melyeken minden Céghmesteres ügyfél – jelentkezést és regisztrációt követően – bármikor részt vehet.

A képzésre szóló meghívókat tanulmányozhatja itt: http://vallalkozasinditas.net/





Sok sikert kívánunk a cégalapításhoz és a nyereséges vállalkozáshoz! Íme a cikkek:

Cégalapítás csapda elkerülés 1#: "KI SZAKMÁJÁNAK NEM MESTERE, HÓHÉRA ANNAK!”

Cégalapítás csapda elkerülés 2#: “Vizsgáztassa” a kiszemelt cégalapító/ügyvédi irodát

Cégalapítás – Jótanács 1#: Nem minden papsajt

Cégalapítás – Jótanács 2#: Minden ügyintézés egy helyen, stressz és idegeskedés nélkül

Cégalapítás – Jótanács 3#: Döntéseinek meghozatala előtt tájékozódjon körültekintően

Cégalapítás – Fontos információ 1#: A sikertelen cégalapítás emberi tényezői

Cégalapítás – Fontos információ 2#: Miért érdemes a Céghmester segítségét kérni pl. cégalapítás előtt

Cégalapítás – Fontos információ 3#: Céghmester ügyvédajánlás rendje

Cégalapítás – Fontos információ 4#: Ügyfél, ügyvéd, Céghmester (jog)viszony

Cégalapítás – Fontos információ 5#: Hányan és miért bíznak a 15 éves múltú Céghmester cégalapítás előkészítő és szervező tevékenységében

Cégalapítás – Fontos információ 6#: Feladathoz, felelősséghez igazodó díjazás

Cégalapítás – Fontos információ 7#: A gagyiság belső lélektana

Cégalapítás – Fontos információ 8#: Kik azok, akiknek tud segíteni a Céghmester és kik azok, akiknek nem

Cégalapítás – Fontos információ 9#: Ígéret és valóság

Cégalapítás – Problémamegoldás 1#: Kiknek és milyen esetekben célszerű azonnali cégalapítást kérni a Céghmestertől?

Cégalapítás – Problémamegoldás 2#: Illetékbefizetés nagyon sürgős cégalapítás esetén

Cégalapítás – Problémamegoldás 3#: KOCKERD kérdõív kitöltés ingyen

Cégalapítás – Problémamegoldás 4#: Vidéken lakom, de Budapesten lesz a cégem székhelye

Cégalapítás – Extra bónusz a Céghmestertől 1# – Hogyan tovább? Ha szeretné nem csak sikeresen megalapítani cégét, hanem nyereségessé tenni és elért eredményeit megvédeni, vegyen részt képzéseinken.

Cégalapítás – Extra bónusz a Céghmestertől 2# – Gondoskodjon róla, hogy családtagjai, sőt gyermekei is részt vegyenek a Céghmester üzleti és jogi képzésein.

CÉGALAPÍTÓS TANMESE 2013

CÉGALAPÍTÓS TANMESE 2009

 

Cégalapítás csapda elkerülés 1#:

"KI SZAKMÁJÁNAK NEM MESTERE, HÓHÉRA ANNAK!”

Nagyon sok cégiroda és sajnos ügyvédi iroda – tudatlanságból, szakmai rövidlátásból, vagy éppen etikátlan önző érdekből (jöjjön vissza az ügyfél és fizessen minél többször) – olyan tippeket, tanácsokat ad ügyfeleiknek, amelyek pillanatnyilag jónak tűnnek és könnyen kivitelezhetőek, hosszabb távon azonban tönkre tehetik, ellehetetleníthetik a céget. Ezeket a tippeket/tanácsokat neveztük el „hóhér” tippeknek.

Kérjük, tanulmányozza a cégalapítás és székhelyszolgáltatás leggyakoribb „hóhér” tippjeit, melyektől hemzseg az internet. Ezek azok a tippek, amelyeket soha semmilyen körülmények között nem szabad megfogadni!

A közelmúlt egyik legtipikusabb és legkártékonyabb „hóhér” tippje az volt, hogy alapítsa Kft-jét 500 ezer Ft törzstőkével 100ezer Ft befizetéssel. A legvadabb hóhérok még 2014. márciusában is ezt hirdették és javasolták, holott kb. 2012 nyara-ősze óta ismert, hogy 2014. március 15-től 3M Ft lesz a Kft törzstőke minimális összege.

A „hóhér” iroda legtöbbször „olcsó”! Nem értékeli sokra sem Ügyfeleit, sem Önmagát, szakértelem nulla, etika nulla, egy a lényeg: ügyfelet szerezni bármi áron!

Íme, az aktuális „hóhér” tippek, melyeket semmiképpen sem szabad megfogadni:



NR. 1. CÉGALAPÍTÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Alapítsa Kft-jét 500ezer Ft, vagy akár 100ezer Ft befizetéssel, a fennmaradó összeget ráér befizetni később, akár 1 éven túl is!”

A tanács jól hangzik, könnyen kivitelezhető, a jogszabálynak is megfelel, mégis „hóhér” sőt „kegyetlen hóhér” az alábbi 6 ok miatt:

Első: Ha az alapításkori vagyoni hozzájárulás olyan alacsony, hogy még az induló költségeket sem fedezi (pl.: ügyvéd, könyvelő, szakmai és személyi beruházás költségei), akkor a cég kezdetektől „tagi kölcsön problémákkal” fog küzdeni. A tagi kölcsön 2013-tól adóalapot képez és az elvárt adó szabályai szerint adózik.

Aki nem tudja miért baj igazán a tagi kölcsön, tanulmányozza itt: http://cegproblemak.hu/tagi-kolcson

Második: Fentiek miatt (tehát az alaptőke kis hányadának rendelkezésre bocsátása miatt) a cég a KOCKERD kérdőíven el fog bukni, ugyanis az adóhatóság kockázatelemzésének egyik kitüntetett szempontja, hogy a társaság rendelkezik-e a gazdasági céljai megvalósításához szükséges pénzügyi fedezettel. A mindössze 100-500ezer Ft-ot rendelkezésre bocsátó cégek biztosan nem!

Következmény: fokozott adóhatósági felügyelet!!!!

Harmadik: Felelősségi szempontból egyértelműen gyilkos tanács a törzsbetétek felénél kisebb befizetéséről, illetve a törzsbetétek egy éven túli rendelkezésre bocsátásáról rendelkezni a társasági szerződésben, ugyanis ilyen esetben a tag a még meg nem fizetett törzsbetétje erejéig köteles helytállni a társaság kötelezettségeiért, lényegében nem illeti meg a korlátolt felelősség (Ptk. 3:162. §).

Negyedik: Nem ruházható át az üzletrész, amíg a törzsbetétek befizetése teljes egészében nem történt meg. A hirtelen-gyorsan „szükségessé váló” üzletrész átruházások, fura „cégeladások” éppen a „hóhér” irodák „hóhér” tippjeit megfogadó ügyfeleit érintik leggyakrabban.

Ötödik: Pályázatnál, hitelnél is akadály, ha nincs befizetve a törzstőke egésze, szinte biztos, hogy elutasítják mind a pályázatot, mind pedig a hitelkérelmet.

Hatodik: Amíg a tag törzsbetéte nincs teljes egészében rendelkezésre bocsátva, addig nem fizethető ki részére sem osztalék, sem osztalékelőleg.

 

NR. 2. CÉGALAPÍTÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„A törzstőkét nem kell befizetni bankszámlára, elég ha az ügyvezető leigazolja!”

Ez a „hóhér” tipp (is) jól hangzik, könnyen kivitelezhető, de nem felel meg a Ctv. 30. § (5) bekezdésének. A jegyzett tőkét a cég bejegyzését követő 8 napon belül a bankszámlára is be kell fizetni. Ezt az adóhatóság (pl. kockázatelemzésnél) és a Cégbíróság is (mint törvényességi felügyelet gyakorlója) ellenőrizheti.



NR. 3. CÉGALAPÍTÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Ráér könyvelőt fogadni 2-3 hét múlva, sőt akár később is!”

Ez is gyilkos „hóhér” tipp, melyet sok esetben ügyvédek tanácsolnak. Nézzük, mi a gond ezzel:

Első: A társaságnak az ügyvezető jogviszonyáról már a bejegyzés napjától bejelentési, de legalább adatszolgáltatási kötelezettsége van, attól függően, hogy munkáltatói vagy megbízási jogviszony jön létre a társaság és annak ügyvezetője között. Ha nincs könyvelő, ki oldja meg a feladatot?

Második: Kamarai bejelentkezés a bejegyzéstől számított 5 napon belül kötelező. Ha nincs könyvelő, ki oldja meg a feladatot?

Harmadik: NAV, KSH, helyi iparűzési-adó hatálya alá történő bejelentkezés a bejegyzéstől számított 15 napon belül kötelező. Ha nincs könyvelő, ki oldja meg a feladatot?



NR. 4. CÉGALAPÍTÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Nem baj, ha bedől a cége, alapítunk másikat.”

Ez lehet, hogy jól hangzik, de nagyon nem igaz! A cégalapításból és a meglévő cégbe való belépésből való adminisztratív kizárást nem csak az Art. 24. § rendelkezései, hanem a Ctv. 9/B. §, 9/C. §-ai is intézményesítik (eltiltás). Aki cégében jelentős köztartozást halmoz fel (5MFt felett) vagy cégét szabálytalanul működteti, esetleg „magára hagyja”, az 5 évig nem lehet gazdasági társaságnak sem vezető tisztségviselője, sem többségi tulajdonosa.



NR. 5. CÉGALAPÍTÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Kft alapításból nem lehet semmi gondja, hiszen korlátolt felelőssége van.”

Többszörösen „hóhér” tipp: egyrészt fenti tipp nem is próbálja megkülönböztetni a vezető tisztségviselői felelősséget a tagi felelősségtől, pedig nagyon indokolt.

Gazdasági társaság tagja főszabályként – a vállalt vagyoni hozzájárulás teljesítéséért felel. Természetesen egyéb esetekben is felelősségre vonható (pl. negatív gazdálkodás, törzstőke csorbítása, gondatlanul vagy szándékosan kárt okozó határozat meghozatala, stb.). Szó sincs tehát szent és sérthetetlen korlátolt felelősségről sem Kft-nél, sem Rt-nél.

A vezető tisztségviselő felelőssége sokkal szigorúbb: egyértelműen felel a jogi személyeknek okozott kárért, legyen az az általa képviselt jogi személy, vagy más jogi személy (Ptk. 3:24. §, Ptk. 3:118. §).

Ha valaki egy személyben társasági tag és vezető tisztségviselő is, akkor konkrét cselekedeteit aszerint kell értékelni, hogy azokat melyik „minőségében” végezte. Így könnyen elhatárolható a tagi és a vezető tisztségviselői felelősség.



NR. 1. SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Székhelyhasználati szerződés helyett bérleti szerződést kötünk, mert abba nem köt bele a NAV!”

Igen! Van néhány tájékozatlan-pontatlan NAV-os dolgozó, aki nem hogy nem köt bele, hanem még ajánlja-javasolja a bérleti szerződést!

Ezzel az a probléma, hogy a bérleti jogviszony a bérlet tárgyának (kizárólagos) használatát feltételezi a bérlet időtartamára (Ptk. 6:331. §). A székhelyhasználatnál nincs sem kizárólagosan használt ingatlanterület, sem egyéb kizárólagosan használt dolog – nincs a bérletnek tárgya. Ezért az ilyen szerződés színlelt szerződés, ami Ptk. és jogellenes.

A téma adóhatóság általi kezelése két kérdést is felvet:

Első: Miért nincsenek tisztában az adóhatóság munkatársai az ellenőrzési tevékenységüket érintő jogszabályok lényegével?

Második: Egyes adóhatósági munkatársak honnan veszik a bátorságot és a jogalapot, hogy beleavatkozzanak a független vállalkozások – szerződéses szabadságon alapuló – jogviszonyaiba?



NR. 2. SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Tegye a székhelyét iparűzési adómentes településre!”

Korrektnek látszó tanács, de az ilyen helyre bejelentett cégek egy részének előbb-utóbb törlik az adószámát. Olyan „iparűzési-adómentes székhelyen” törlik az oda bejelentett cégek adószámát, ahol a székhelyszolgáltató nem üzemelteti a székhelyet (nincs személyzet, ebből adódóan üzleti órák alatt nincs nyitva) csak a cégtábla van kint, de akik személyesen keresik a cégeket (pl. NAV) nem találnak ott senkit.

Így lesz egy egyébként jó ötletből rémálom, rengeteg elúszott pénz, idő és energia!

Megoldás: Korrekt budapesti székhelyszolgáltató megbízása, a vidéki iroda csak fióktelep legyen, ott nem keresik a céget, nem kell leveleket átvenni. Ha a bevétel ottani tevékenységből származik – megosztással – az iparűzési adó csökkenthető, illetve elkerülhető!



NR. 3. SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI

„Nem lehet a cégük székhelye székhelyszolgáltatónál, mert a székhelyszolgáltatás megszűnt!”

Ezt a „hóhér” tippet NAV-osok terjesztik széltében-hosszában, főleg tájékozatlanságból és/vagy érzelmi okokból, mert nem nagyon szeretik a székhelyszolgáltatókat.

A dologban az a fals, hogy az ügyvédi székhelyszolgáltatás szűnt meg, mégpedig 2012-ben. A független, erre szakosodott vállalkozások székhelyszolgáltatása teljesen legális tevékenység, melyet mind a Ctv., mind a Ptk. idevonatkozó rendelkezései lehetővé tesznek.

Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!

Saját érdekében tanácsoljuk Önnek, hogy ne adjon megbízást olyan ügyvédek, cégirodák, székhelyszolgáltató irodák részére, ahol a fenti „hóhér” tippek szellemiségét tükröző tanácsokat adnak Önnek.

 



Cégalapítás csapda elkerülés 2#:

“Vizsgáztassa” a kiszemelt cégalapító/ügyvédi irodát

Hogyan azonosítsa be és védje meg magát a cégalapítás piac felelőtlen és kiszámíthatatlan szereplőitől? Ügyvédválasztáskor az alábbi 5 témakört minden esetben vesse fel és körültekintően értékelje a válaszokat és egyéb reakciókat!

1. A cégalapítás ügyvédi/jogi megkezdése előtt kérjen adó/járuléktervezési tanácsadást, ezzel összefüggésben gondosan mérlegelje, hogy üzleti elképzeléséhez milyen cégformára és mekkora alaptőkére van szükség.  Ne bízza olyan ügyvédre cégalapítását, ahol ezekre a kérdésekre nem kap megbízhatóan alátámasztott válaszokat.

 

A gondosan, precízen készített társasági szerződés és az átgondolatlanul, kapkodva készített társasági szerződés között a különbség:

TÖBB MILLIÓ FORINT!



2. Cégalapítás / cégmódosítás esetén kérdezzen rá a pontos határidőkre – adatfelvétel – aláírás – iratbeküldés – bejegyzés. Kérdezzen rá a 2012-ben megváltozott törvények legfontosabb részeire (pl. adóregisztráció, összeférhetetlenség, KOCKERD kérdőív, fokozott adóhatósági felügyelet stb.).

3. Cégalapítás esetén kérdezzen rá, hogy mivel garantálják a bejegyzési határidőt, illetve mivel kártalanítják ügyfeleiket, ha ezt nem tartják be.

4. Kérdezzen rá, hogy Önnek cégalapítás / cégmódosítás esetén pontosan mit kell intézni a cégbejegyzésig az aláíráson kívül.

5. Cégalapítás / cégmódosítás során soha ne döntsön csak az árak alapján, mindig tudja meg – előre – , hogy mennyi lesz a cégalapítás / cégmódosítás pontos végösszege! (Sok iroda alkalmazza azt a trükköt, hogy nagyon olcsónak látszó díjakat tüntet fel és csak a végösszeg kifizetésénél derül ki, hogy az ajánlat köszönő viszonyban sincs a cégalapítás / cégmódosítás valódi költségeivel.)

 





Cégalapítás – Jótanács 1#

Nem minden papsajt

Vigyázzon az átgondolatlan, elkapkodott, olcsó(nak látszó) cégalapítással!

A cégalapítás során így megspórolható 20-30.000 Ft csak töredéke annak az összegnek, ami körültekintő (adó)tervezést követő cégalapítással megtakarítható. Az így megtakarított összeg már az első hónapban 100.000 Ft-os nagyságrendű lehet, egy adóévben pedig a megtakarítás akár a több millió forintot is elérheti.

Ne indítsa meg a cégalapítás ügyvédi/jogi eljárását, amíg nem tanulmányozta részletesen a cégalapítás megkezdése előtt megfontolandó három preventív kérdéskört:

A.) Adóregisztrációs és összeférhetetlenségi kérdések

B.) Adó és járulék-tervezés/megtakarítás milliókat jelentő szempontjai

C.) Az üzleti tervezés főbb szempontjai

Fenti témához kapcsolódóan további információkat, ismereteket képzéseinken szerezhet!

 



Cégalapítás – Jótanács 2#

Minden ügyintézés egy helyen, stressz és idegeskedés nélkül

A Céghmester ügyfelei gyorsan, kényelmesen, egy helyen intézhetik cégügyeiket (cégalapítás, székhelyszolgáltatás, könyvelés, kézbesítési megbízott stb.), mellyel rengeteg idő, energia, költség megtakarítható! Mégis, szerintünk a stresszmentesség, az ügyintézések egyszerűsége és átláthatósága az egyik legfontosabb érték, amit ügyfeleinknek nyújtani tudunk.

 

 

Cégalapítás – Jótanács 3#

Döntéseinek meghozatala előtt tájékozódjon körültekintően

Saját érdekében javasoljuk, hogy döntéseinek meghozatala előtt olvassa ki a cégalapítás menüpontunkat és valamennyi almenüpontját, valamint az alábbi linkek tartalmát is:

http://cegproblemak.hu/adoregisztracio

http://cegproblemak.hu/osszeferhetetlenseg

http://cegproblemak.hu/ado-es-jarulektervezes

http://cegproblemak.hu/uzleti-tervezes-1





Cégalapítás – Fontos információ 1#

A sikertelen cégalapítás emberi tényezői

A sikertelen cégalapítás sok esetben emberi hozzáállás-mulasztás miatt következik be. Cégalapítás során vagy az ügyvéd, vagy az ügyfél, vagy mindkettő adminisztratív hibákat vét, mely lassítja, vagy meghiúsítja a cégalapítás bejegyzését. Például az ügyfél részéről hiányzik valamilyen adat, vagy irat, az ügyvéd rosszul, késve nyújtja be a cégbejegyzési kérelmet. A cégalapítás ezen hibái kellő odafigyeléssel, a cégalapítást végző ügyvéd körültekintő kiválasztásával könnyen elkerülhetők.

Aki megfogadja a Céghmester tanácsait, az a cégalapítás kezdő lépéseit buktatók nélkül teheti meg. Az extra gondos Céghmester főleg azoknak segít a cégalapítás (cégmódosítás) előkészítésében és megszervezésében, akiknek korábban máshol már rontották el cégalapítását (cégmódosítását), illetve akiknek KOCKERD kérdőív miatt törölték adószámát.  Ha nem szeretne csalódni, használja ki a cégügyi területen szerzett 15 éves tapasztalatunkat, tudásunkat. Kérjük, tanulmányozza alábbi  menüpontjainkat, melyekből részleteiben is képet kaphat arról, mennyi mindenre kell odafigyelni cégalapítás/cégmódosítás kapcsán!

Kft. alapítás menete

Bt. alapítás menete

Zrt. alapítás menete

Fenti témához kapcsolódóan további információkat, ismereteket képzéseinken szerezhet!









Cégalapítás – Fontos információ 2#

Miért érdemes a Céghmester segítségét kérni pl. cégalapítás előtt

– Szélesebb körű rálátás, komplex szolgáltatás(ok) pl. könyvelés-adóügyek, székhelyszolgáltatás, kézbesítési megbízott, cégproblémakezelés, üzletépítési- és marketing segítség miatt.

– Több ügyvéddel állunk kapcsolatban, mindig tudunk ajánlani ügyéhez/problémájához megfelelő ügyvédet.

– A Céghmester szolgáltatásainak ár-érték aránya miatt, azért mert minden cégalapításhoz jár a KOCKERD kitöltés, a jogi és az üzleti képzés.

– A Céghmester etikus hozzáállása, korrektsége, minőségbiztosítási rendszere, gyorsasága, pontossága miatt (ezeket nem mi állítjuk magunkról, hanem ügyfeleink jellemeznek így minket).

 

Cégalapítás – Fontos információ 3#

Céghmester ügyvédajánlás rendje

Tájékoztatjuk, hogy a Céghmester nem ügyvédi iroda, ezért a cégalapítás ügyvédi/jogi teendőiben – szervezői segítségnyújtás kivételével – nem vesz részt. Fentiek miatt a Céghmester az alábbi ügyvédválasztási lehetőségeket kínálja:

– Kérjen személyes ügyvédajánlást irodáinkban (Központi iroda, Lurdy-Ház). A személyesen ajánlott ügyvéd elfogadása és megbízása esetén a Céghmester segít a cégalapítás előkészítésében, megszervezésében és mind a saját, mind a személyesen ajánlott, illetve ajánlására megbízott ügyvéd tevékenységéért garanciát és felelősséget vállal.

– Kérjen ügyvédajánlást telefonon vagy e-mailben. Ebben az esetben a Céghmester nem vesz részt a cégalapítás előkészítésében és megszervezésében, így az ajánlott ügyvéd tevékenységéért felelősséget nem vállal, de együttműködik az eljáró ügyvéddel részletfizetéses cégalapítás, ingyen cégalapítás, székhelyszolgáltatás, könyvelés, kézbesítési megbízott stb. ügyintézése kapcsán

– Válasszon ügyvédet a http://cegugyvedek.hu/ oldalról. Ebben az esetben a Céghmester nem vesz részt a cégalapítás előkészítésében és megszervezésében, így az ajánlott ügyvéd tevékenységéért felelősséget nem vállal, de együttműködik az eljáró ügyvéddel részletfizetéses cégalapítás, ingyen cégalapítás, székhelyszolgáltatás, könyvelés, kézbesítési megbízott stb. ügyintézése kapcsán .

Tájékoztatjuk, hogy az ajánlásért sem az ügyvéd, sem a Céghmester díjazást nem kér, illetve nem fogad el senkitől. Munkadíjat mind a Céghmester, mind az általa ajánlott ügyvédek csak valós tevékenységükért számítanak fel.



 



Cégalapítás – Fontos információ 4#

Ügyfél, ügyvéd, Céghmester (jog)viszony

Abban az esetben, ha a személyes ügyvédajánlást követően a Céghmester részt vesz a cégalapítás/cégmódosítás előkészítésében és megszervezésében, úgy a megbízónak mind a Céghmester, mind az ügyvéd részére közvetlen megbízást kell adnia. Az ügyvéd és a Céghmester egyenrangú-mellérendelt viszonyban végzik saját tevékenységüket – természetesen egyeztetve és együttműködve  – a megbízó/ügyfél érdekeinek elsődlegessége alapján. Fentiek szerint jár el a Céghmester minden olyan cégügyben, amelyhez ügyvédi közreműködésre (is) szükség van (adóügyek, cégproblémák kezelése stb.).



 





Cégalapítás –
Fontos információ 5#

Hányan és miért bíznak a 15 éves múltú Céghmester cégalapítás előkészítő és szervező tevékenységében

A Céghmester évente kb. 1200 cégalapítás és cégmódosítás előkészítésében és megszervezésében közreműködik. A bizalom alapja az ügyfeleink valós érdekeit előtérbe helyező, gyors, extra gondos ügyintézés!







Cégalapítás –
Fontos információ 6#

Feladathoz, felelősséghez igazodó díjazás

A Céghmester nem a legolcsóbb és nem is a legdrágább iroda! Ugyanakkor díjaink megnyugtatóan magasak ahhoz, hogy Ön biztosan tudja: a cégalapítás/cégmódosítás előkészítése, megszervezése megbízható, szakértő kezekbe kerül! Annyira viszont nem magasak, hogy azt egy igényes vállalkozás ne engedhetné meg magának. Kérjük Önt, hogy a Céghmestert ne hasonlítsa az olcsó és mindent felelőtlenül beígérő irodákhoz! A Céghmester teljesen más dimenziókban gondolkozik ügyfelei valódi érdekeiről és ezek korrekt, precíz kiszolgálásáról.







Cégalapítás –
Fontos információ 7#

A gagyiság belső lélektana

Saját érdekében javasoljuk, hogy kerülje a gyanúsan olcsó irodákat, ügyvédi irodákat! Az olcsó ár minden esetben kevesebb szolgáltatást és pontatlan, kevésbé gondos ügyintézést takar. Az olcsó ár, az olcsó árat megállapító iroda/ügyvéd önleértékelése/önbevallása arról, hogy maga sem hisz szolgáltatása korrektségében, minőségében! Egy tudásbázisú vállalkozás (pl. ügyvéd, könyvelő) esetében különösen fontos a szolgáltatás korrektsége, pontossága, gondossága. Ha az adott iroda/ügyvéd maga sem hisz saját szolgáltatása minőségi paramétereiben (amit gyanúsan, irreálisan olcsó áraival ki is fejez), hogyan bízhatna benne bárki más? (Kéjük vesse össze a “megnyugatatóan drága” és a “gyanúsan olcsó” kifejezések valódi, mélységi jelentéstartalmát! Félreértés ne essék: nem az olcsóval, hanem a gyanúsan olcsóval van a baj.

 

Fenti témához kapcsolódóan további információkat, ismereteket képzéseinken szerezhet!

 





Cégalapítás –
Fontos információ 8#

Kik azok, akiknek tud segíteni a Céghmester és kik azok, akiknek nem

Kik azok, akiknek biztosan tud segíteni a Céghmester:

Akik szeretik gyorsan, pörgõsen (de nem kapkodva, össze-vissza) intézni ügyeiket.
Akik félnek, hogy lemaradnak valamilyen üzletről, gyors lehetőségről
Akik nem szeretnének szégyenkezni amiatt, hogy még egy cégalapítás szervező irodát sem tudnak jól kiválasztani.
Akik szeretik egy helyen intézni cégükkel, illetve vállalkozásukkal kapcsolatos ügyeiket
Akik cégügyeik ügyintézése során is szeretnek a lényegre koncentrálni, akik röviden, hatékonyan szeretnek kommunikálni.
Akik szeretik a biztonságot, sőt a garantált biztonságot.
Akik döntésükhöz szeretnek minden információt megkapni, jót is, rosszat is.
Akik nem szeretnek tévhitben élni, téves információk alapján dönteni.
Akik szeretik a nyugalmat és a kényelmet.
Akik szeretik, ha meghallgatják szempontjaikat, érveiket, akik szeretik, ha megértik őket.
Akik szeretik, ha döntéseik annyira jók, hogy azokat nem kell megmagyarázni környezetük számára.
Akik szeretik stressz és idegeskedés nélkül intézni ügyeiket.
Akik szeretnek jó személyes kapcsolatokat kiépíteni és fenntartani.
Akik nem szeretik, ha kikerülnek a dolgok az irányításuk és ellenőrzésük alól (például egy hibás döntéssel).
Akik szeretik pontosan, határozottan intézni ügyeiket.
Akik szeretnek üzleti partnereik, barátaik stb. előtt jó ajánlásokkal is kedvező benyomásokat tenni.

Kik azok, akiknek nem biztos, hogy tud segíteni a Céghmester:

Akik a kapkodást, az össze-vissza csapongást összekeverik a gyorsasággal.
Akik kizárólag ár alapján döntenek.
Akik nem hajlandók mélységében átgondolni döntéseiket (amelyektől adott esetben személyük és családjuk jövője, sorsa függ).
Akik csak másoktól várják el a gondosságot, pontosságot, felelősségteljes hozzáállást, de õk maguk pont ellenkezőleg cselekednek, viselkednek.

 





Cégalapítás – Fontos információ 9#

Ígéret és valóság

Biztos Ön is tapasztalt már olyat, hogy szolgáltatásvásárlás esetén az ígért szolgáltatás és a teljesített szolgáltatás között jelentős eltérés volt, azaz nem azt kapta, amit ígértek, illetve, amire az előzetes marketing és egyéb információk alapján számított.

Ez azért van így, mert amikor szolgáltatást vásárolunk, akkor ígéretet vásárolunk és a „terméket” később kapjuk meg. (Szemben a kereskedelmi termékekkel, ahol a termék – elvben – előzetesen kipróbálható, megismerhető.)

Ez azt jelenti, hogy szolgáltatást vásárolni jóval nagyobb kockázatot jelent. (Gondoljunk a fodrászra, a kőművesre és hasonlókra.)

Székhelyszolgáltatás, könyvelés, cégalapítás esetén is jelentősek a kockázatok, amelyeket alapos előtájékozódással lehet csökkenteni.

Egyrészt meg kell vizsgálni az ajánlat életszerűségét, realitását. Díjak, költségek, szolgáltatásnyújtásban közreműködők tudása, hozzáállása, szolgáltatás nyújtás környezete, egyéb jellemzői. Ha az ajánlat eleve irreális, gyanús, nem szabad megbízást adni.

Ha az ajánlat reális, életszerű (díjak, költségek, szaktudás, környezet, stb.), akkor azt kell vizsgálni, hogy a szolgáltató ígéretének betartása mennyire valószínűsíthető.

Ezek, jól irányzott pontos kérdésekkel eldönthetők, felelősségvállalás, probléma-menedzselés, hasonlók. Az ún. „túlígérő” szolgáltatók – megfelelő odafigyeléssel – általában kiszúrhatók, beazonosíthatók. Pl.: személyes konzultációban a testbeszéd önmagában sokat elárul; ugyancsak sokat elárul, ha az ajánlat határidőit nem merik rögzíteni és csak azt ígérik, hogy igyekeznek; szintén sokat elárul, ha a fizetendő összeget (legalább közelítőleg) nem mondják meg előre; szintén sokat elárul a szolgáltatás tárgyi környezete (Pl.: ha egy ügyvéd nem rendelkezik az ingatlan-nyilvántartás és a céginformációs adatokhoz szükséges előfizetéssel, az biztos, hogy nem lesz gyors.); szintén sokat elárul a weboldal tartalma, szakmaisága (ahol csak díjcsomagok sokasága, valamint „jók vagyunk, bízza ránk magát” típusú mondatok vannak, de ehhez képest a szaktudás mélységében nem nyilvánul meg, ott érdemes fenntartással kezelni az ígéreteket).

Aki veszi a fáradtságot és rászán némi időt az előtájékozódásra, sok bosszúságtól, stressztől, felesleges kiadástól kímélheti meg magát.

Kérjük, olvassa el a “Vizsgáztassa a kiszemelt cégalapító/ügyvédi irodát” című írásunkat is! 





Fenti témához kapcsolódóan további információkat, ismereteket képzéseinken szerezhet!

 



Cégalapítás – Problémamegoldás 1#

Kiknek és milyen esetekben célszerű azonnali cégalapítást kérni a Céghmestertől?  

Azoknak érdemes hozzánk fordulni, akiknek nagyon sürgős a cégbejegyzés, akik biztosak akarnak lenni benne, hogy a cégbejegyzés gyorsan és biztosan megtörténik és akik a gyorsaságért és a biztonságért hajlandóak az átlagosnál kicsivel többet fizetni.

Általában 2-féle esetben fordulnak hozzánk azonnali cégalapítással:

Első eset: Ha valaki késve indította/indítja meg a cégalapítás folyamatát, de nagyon sürgős a bejegyzés és biztos akar lenni abban, hogy a cégbejegyzés tényleg gyorsan megtörténik!

Második eset: Időben megindította ugyan a cégalapítás folyamatát, de esetleges adathiány, adóregisztrációs probléma, vagy az ügyvédi iroda lassúsága, hibája miatt a cégbejegyzés nem történt meg és szeretné (legalább részben) enyhíteni az ebből eredő kárait, illetve “utolérni magát”.

2007 óta  – amióta az azonnali cégalapítás egyáltalán kivitelezhető – a Céghmester kb. 2000 cégnek szervezett azonnali cégalapítást, ezen ügyfeleink kb. fele késve indíttatta meg a cégalapítási eljárást, másik fele viszont időben megindította, de legtöbb esetben a szervező/ügyvédi iroda hibája miatt a cégbejegyzés elhúzódott, vagy meg sem történt.

A Céghmester azonnali cégalapítás szolgáltatása országos, Magyarország bármely megyéjében vállaljuk a gyors (1-3 napos) cégbejegyzés előkészítését és megszervezését.

 







Cégalapítás – Problémamegoldás 2#

Illetékbefizetés nagyon sürgős cégalapítás esetén

A gyors cégbejegyzésnek és a 3 munkanapos cégbejegyzési garanciának feltétele, hogy megbízás adáskor – Fővárosi és Budapest Környéki székhely kivételével – az illeték összege a Céghmester részére megfizetésre kerüljön. Azonnali cégalapítást nem Fővárosi, illetve nem Budapest Környéki székhelyű cégek esetében csak akkor vállalunk, ha a megbízó gondoskodik róla, hogy az illeték összege a Céghmester részére az adatfelvételt megelőző napig megfizetésre kerüljön.



Cégalapítás – Problémamegoldás 3#

KOCKERD kérdőív kitöltés ingyen

Aki a cégalapítás előkészítése-ügyintézése mellett ránk bízza székhelyszolgáltatását és könyvelését is, annak ingyen segítünk a KOCKERD kérdõív kitöltésében! A KOCKERD kérdőív nem megfelelő kitöltése fokozott adóhatósági felügyelet elrendelését eredményezheti, amely havi gyakoriságú ÁFA bevallással és az ehhez tartozó plusz erőfeszítésekkel és költségekkel jár.

A Céghmester munkatársai által kitöltött KOCKERD kérdőívek esetében még egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy fokozott adóhatósági felügyelet elrendelésére került volna sor. Még több infó: http://cegproblemak.hu/kockerd

Fenti témához kapcsolódóan további információkat, ismereteket képzéseinken szerezhet!







Cégalapítás –Problémamegoldás 4#

Vidéken lakom, de Budapesten lesz a cégem székhelye

Ha Ön vidéken lakik és saját ügyvédje van, aki cégügyekben ügyes és gyors, nem kell hozzánk feljönnie. Ha ügyvédje felveszi velünk a kapcsolatot, küldünk illetéket és meg lehet oldani az azonnali, gyors cégalapítást! (Adatfelvétel, iratszerkesztés, aláírás, iratbeküldés 1 napon belül!) Ráadásul a Céghmesterrel megkötendő székhelyszolgáltatási, könyvelési, kézbesítési megbízotti szerződését is megkötheti saját ügyvédje előtt és azok díját nála kifizetheti!



Cégalapítás – Extra bónusz a Céghmestertől 1#

Hogyan tovább? Ha szeretné nem csak sikeresen megalapítani cégét, hanem nyereségessé tenni és elért eredményeit megvédeni, vegyen részt képzéseinken.

Kétféle képzést biztosítunk a Céghmester ügyfélköre részére:

1. Üzleti képzés, mely a "Tanuld meg az üzletet, hogy ne keljen adót csalnod" címet viseli. Az üzleti képzés célja, hogy megtanítsuk hogyan kell nyereségessé tenni a kisvállalkozásokat, kiemelten az induló kisvállalkozásokat.

2.  A jogi képzés a “A JOG TRÜKKÖS OLDALA – MILLIÓKAT ÉRŐ JOGI PRAKTIKÁK A SIKERES VÁLLALKOZÓI LÉTEZÉSHEZ” címet viseli. A jogi képzés célja, hogy a kisvállalkozások meg tudják védeni elért eredményeiket és érdekeiket akár a hatóságokkal szemben is. 

Jelentkezés:
Dunda Andrea tel.:06-20-585-6605

Még több infó a képzésről (hely, időpontok, vendéghozás, stb.):
– Üzleti képzés: http://vallalkozasinditas.net/meghivo-uzleti-kepzeseinkre

– Jogi képzés: http://vallalkozasinditas.net/meghivo-jogi-kepzeseinkre



Cégalapítás – Extra bónusz a Céghmestertől 2#

Gondoskodjon róla, hogy családtagjai, sőt gyermekei is részt vegyenek a Céghmester üzleti és jogi képzésein.

A Céghmester annyira komolyan gondolja azt a küldetését, hogy megtanítja vállalkozó ügyfeleit, partnereit az üzleti alapismeretekre és a túléléshez szükséges jogi ismeretekre, hogy a képzést kiterjesztette a vállalkozók családtagjaira is. A kezdeményezés főleg a gyermekek irányában lett sikeres. Mind a vállalkozók, mind azok gyermekei örülnek, hogy részt vehetnek képzéseinken.

A képzéseinken megszerezhető üzleti és jogi alapismeretek, az instant használható eszköz és módszertan, főleg a vállalkozás sikeres "generációs átörökítése" során válhat kiemelt jelentőségűvé, de a vállalkozás "mindentudó" személyének a betegsége, akadályoztatása esetén is hasznos lehet.

Fentiek miatt a képzéseken való részvétel a vállalkozó családtagjainak, 14. életévét betöltött gyermekeinek kifejezetten ajánlott, a részvétel lehetőségét számukra is térítésmentesen biztosítja a Céghmester részére megfizetett szolgáltatási díj.

Referenciák: http://vallalkozasinditas.net/vallalkozoink-gyermekei









CÉGALAPÍTÓS TANMESE 2013

Egyik új ügyfelünk 2013. májusában megbízott minket cégalapítás előkészítésével és megszervezésével. A cégalapítást előkészítő adóregisztrációs vizsgálódás/tanácsadás során megállapítottuk, hogy az adóregisztráció jogszabályai alapján nem lehet gazdasági társaságnak sem vezető tisztségviselője (Kft-ben ügyvezető), sem többségi tulajdonosa.

Fontos leszögezni, hogy ha valamiről díjazás ellenében tanácsot adunk, azt megfelelő információk birtokában, azok körültekintő értékelése alapján, felelősséggel tesszük. (A kibicek által kéretlenül mondott véleményeknek nincs tétjük; a felelős, díjazás fejében végzett tanácsadásnak viszont igen, ez elsősorban etikai kérdés!)

Az ügyfelünk, tanácsunk ellenére ragaszkodott hozzá, hogy ő legyen a Kft ügyvezetője és egyszemélyi tulajdonosa (ő „úgy hallotta”, hogy ez nem probléma).

Fontos leszögezni, hogy ügyfelünk tipikus úgynevezett „külső kontrollos” személyiség típus, ami azt jelenti, hogy mindig másokban keresi a hibákat, saját magában soha, és a felelősséget is mindig környezetére hárítja. Egyszerűen nem hitte el/nem vette tudomásul, hogy korábbi cégét az ő hibája miatt törölték és végig kételkedett szavunkban. „Nem létezik, hogy ilyen apróság miatt nem alapíthatok új céget!”- mondta.

Természetesen a társaság nem kapott adószámot, a cégbejegyzés meghiúsult, odaveszett a rengeteg ráfordított idő és energia, valamint az illeték és a munkadíj egy része. (Az illeték azért veszett oda, mert a Törvényszék a cégbejegyzési kérelmet befogadta, megvizsgálta, csak éppen az elutasítás mellett kellett döntenie.)

Ügyfelünk immár megfelelő személlyel új céget alapított, melyet azóta bejegyeztek. Ő csak kisebbségi tulajdonos lett (lehetett) a cégben.

Tanácsaink:

1. Ne hallgasson a felelőtlen, tét nélküli „véleményre”, a szóbeszédre, kibiceknek semmi sem drága! Csak a korrekt, megfelelő díjazás és felelősségvállalás ellenében adott tanácsokat tekintse mérvadónak.

2. Nagyon vigyázzon cég- és adóügyekben! 2012. óta új időszámítás van a NAV-nál: nagy összegű tartozás, adószám törlés, felszámolás, cégtörlés stb. mind negatív adóregisztrációs szempontok.

Sok sikert cégügyei intézéséhez, kívánjuk Önnek, hogy következő tanmesénknek ne Ön legyen a főszereplője!

 

CÉGALAPÍTÓS TANMESE 2009

Egyik ügyfelünk – aki végül is nálunk alapított céget – mesélte el az alábbi történetet:

Amikor eldöntötte, hogy céget alapít, először felhívta az első irodát, amit az interneten talált, ahol potom 200.000 Ft-ért akarták a Kft-jét megalapítani. Hagyományos eljárásban, mert az „elektronikus cégalapítás állítólag nem megbízható”.

Másodszor egy cégalapítással foglalkozó irodát hívott fel, ahol „csak” 150.000 Ft-ért alapították volna meg cégét elektronikus eljárásban. Teljes körű, magas színvonalú tanácsadással, cégnév ellenőrzéssel, a társasági szerződés elkészíttetésével, cégjegyzékszám, adószám, uniós adószám intézésével, gyors bejegyeztetéssel stb. hirdette magát, mintha ezek extrák lennének.

Ügyfelünk operatív autólízinggel foglalkozik, gyakran kényszerül autókat eladni. Elgondolkodott, hogy mi lenne, ha azokat a következőképpen hirdetné meg: „autó eladó járó motorral, guruló kerekekkel, átlátszó szélvédőkkel, kerek kormánnyal, lehúzható ablakokkal, gázpedállal, slusszkulccsal stb.”.

Ezután felhívott egy harmadik irodát is, ahol az ügyintéző azt sem tudta, hogy az egyszerűsített eljárásban nincs közzétételi díj. Megnézte a honlapjukat, amin 5.000 Ft közzétételi költség szerepelt. Ebből kiderült, hogy még a főnök sem ismeri az egyszerűsített cégeljárás költségeit.

Ezután hívott fel minket, ahol lényegre törő, minden faxni nélküli tájékoztatást kapott. Ezek után gyorsan megtörtént a cégalapítás és az aláírást követő harmadik nap már bejegyzett cége volt. Elmondása szerint kb. így képzelt el egy cégalapítást. A díj nem nagyon érdekelte, de azért örült, hogy a cégalapításért és háromhavi könyvelési díjért kevesebbet fizetett, mint 100.000 Ft.

Vigyázat! Ez a mese nem mese!

Tanulság? Ki-ki magának! Szerintünk az alábbiak:

– Az a vállalkozás, amelyik a magas 100-150-200 ezer Ft-os vállalási díjakat alacsonynak, vagy kedvezőnek próbálja beállítani, biztos, hogy nem korrekt!

– Aki szakértelemről, kiválóságról, magas minőségről és nagy tapasztalatról beszél, de semmi konkrétat nem mutat ebből a weboldalán, az szinte biztos, hogy nem rendelkezik a megfelelő tudással és szakértelemmel!

– Szerintünk azok, akik a cégalapítás evidenciáit (cégnév ellenőrzése, adószám ügyintézése, cégjegyzés stb.) extraként tálalják, a szakma igazi kóklerei, az jár jól, aki ilyenekkel szóba sem áll!

– Aki túl alacsony áron (10-15-20ezer Ft körüli díjért) kínál cégalapítást, az „reszket” a megbízásért, pénzt akar (bármily keveset is), nem pedig korrekt szolgáltatást nyújtani!

– Szerintünk mindenkinek kötelező és természetes dolog a munkájáért felelősséget vállalnia, tehát az olyan blablák, mint az „országban egyedülálló bejegyzési garancia”, csak átlátszó porhintések!