Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!
Ezt a menüpontot azért hoztuk létre,hogy ismertessük a cégátadás/cégátvétel pontos fogalmát, menetét és minden olyan kapcsolódó információt, mely a felelős döntés meghozatalához szükséges; illetve – ha már eldöntötte, hogy átadja cégét – szakszerűen és törvényesen tudjon eljárni, a cégátadást követően meglegyen a biztonsága és a nyugodt alvása. Ha szeretné sikeresen, gyorsan és biztonságosan átadni cégét, és ezzel kapcsolatban kérdése van, hívja a szakterületért felelős munkatársunkat:
Ardai Attila 06-20-949-2069
Kérjük, hogy sikeres és biztonságos cégátadása érdekében tanulmányozza az alábbiakat:
Fogalommeghatározások:
Cégátadás fogalma: A feleslegessé vált cég tulajdonjogának, ügyvezetésének, stb. átadása oly módon, hogy az átadó szolgáltatási díjat fizet az átvevőnek.
Cégátvétel fogalma: A feleslegesé vált cég tulajdonjogának, ügyvezetésének, stb. átvétele meghatározott szolgáltatási díj megfizetése ellenében. Nyilvánvaló, hogy a két fogalompár ugyanazt az ügyletet takarja, egyik az átadó, másik az átvevő szemszögéből.
Az azonnali cégátvétel szolgáltatás előnye, hogy gyorsan intézhető, átadó(k) azonnal “szabadul(nak)” a cégtől, ezzel együtt a vele járó kötelezettségektől és felelősségtől.
Kiknek ajánljuk azonnali cégátvétel szolgáltatásunkat:
Azonnali cégátvétel szolgáltatásunkat azoknak ajánljuk, akik feleslegessé vált cégükből azonnal ki akarnak szállni, akik még a végelszámolás 4-6 hónapos átfutási idejét sem akarják megvárni. A szolgáltatási díj minimum 220.000 Ft, a pontos összegre a cég főkönyvének ismeretében teszünk ajánlatot. A szolgáltatási díjról számlát állítunk ki, melyet akár átutalással, akár készpénzben fizethet. A szolgáltatás igénybevételéhez kérje könyvelője, ügyvédje segítségét, akivel maximálisan együtt fogunk működni. Fontos tudnia, hogy sem a cégátadás, sem a cégeladás könyvelő nélkül nem működik. Ha nincs könyvelő, ebben is segítünk. Az azonnali cégátadás lényege, illetve előnye az átadó(k) szempontjából, hogy – szolgáltatási díj megfizetése ellenében – azonnal mentesül(nek) a céggel összefüggő problémák ügyintézésének teendői, az ezzel összefüggő költségek viselése; és az ezekkel járó jogi felelősség alól. Az azonnali cégvételben magas házipénztár, magas tagi kölcsön és negatív saját tőke problémákkal küszködő Kft-knek és Bt-knek is tudunk segíteni, továbbá azoknak is, akik haláleset, illetve cégöröklés útján váltak ügyvezetővé, cégtulajdonossá. Megjegyezzük, hogy a magas házipénztár – jogi típusú kreativitással – a legtöbb esetben valósan és legálisan csökkenthető, mely által az azonnali cégátvétel szolgáltatási díja is csökkenthető. Részletek a https://ceghmester.hu/exit-support/azonnali-cegatvetel.html menüpontban, valamint a https://ceghmester.hu/vegelszamolas.html menüpontban.
Azonnali cégátvétel menete:
Azonnali cégátvétel menete 1. lépés: Egyeztetés a feltételekről, kapcsolatfelvétel a könyvelővel.
Azonnali cégátvétel menete 2. lépés: Az átadás-átvételi aktus időpontjának rögzítése, ügyvéd általi iratkészítés, könyvelő által előkészített kimutatások – köztes főkönyv, köztes beszámoló, adószámla – előkészítése és megküldése.
Azonnali cégátvétel menete 3. lépés: Az elkészült iratok ügyvéd előtti aláírása, ügyvédi ellenjegyzése; átadás-átvételi jegyzőkönyv felvétele. Egyéb szükséges iratok elkészítése és aláírása.
Azonnali cégátvétel menete 4. lépés: Az iratok ügyvéd általi beküldése a cégbíróságra; eszközök, bank, egyéb teendők ügyintézése a leköszönő ügyvezető, illetve az új ügyvezető által.
Azonnali cégátvétel menete 5. lépés: A változásbejegyzés végzésének és iratainak ügyvéd általi megküldése a felek részére; egyéb még szükséges ügyintézés az átadás-átvételi jegyzőkönyvben rögzítettek szerint.
Azonnali cégátvétel díjazása:
Az azonnali cégátvétel minimális díja Kft-k esetében br. 220.000 Ft, Bt-k esetében br. 350.000 Ft. A pontos díjra a főkönyvi gazdálkodási adatok ismeretében teszünk ajánlatot, megfelelő indoklással. Jelentős tagi kölcsön állomány, negatív saját tőke probléma, eszközproblémák – ilyen pl. a “magas házipénztár” (mely nem magas, hanem hiányos) – a szolgáltatási díjat növelik.
Kiknek javasoljuk azonnali cégátvétel szolgáltatásunk igénybevételét:
Az azonnali cégátvétel szolgáltatásunkat főleg – de nem kizárólag – azoknak javasoljuk, akiknek könyvelésük rendezett, tartozásuk, köztartozásuk nincs és
- tagi kölcsön problémákkal
- negatív saját tőke problémákkal
- kintlévőségekkel
- eszközproblémkkal
- “magas házipénztár” problémával, stb. küzdenek és ezeket szeretnék végelegesen, törvényesen és biztonságosan megoldani.
- haláleset, illetve cégöröklés útján váltak cégtulajdonossá, ügyvezetővé, és nem kívánják a megörökölt céget tovább működtetni
Melyek azok a kizáró okok, melyek fennállta esetén nem tudjuk átvenni feleslegessé vált cégét:
- köztartozás, egyéb tartozás
- rendbehozhatatlan könyvelés
- törölt adószám
- folyamatban lévő NAV ellenőrzés
- végrehajtás, illetve foglalás az üzletrészeken
- ha végelszámolás, kényszertörlés, felszámolás van folyamatban
Kérjük, hogy saját biztonsága és megnyugvása érdekében tekintse át milyen iratok készülnek a cégátadáshoz/cégátvételhez kapcsolódóan:
- ügyvéd által készített, ellenjegyzett cégjogi iratok, melyek alapján a jelenlegi tulajdonos(ok) és ügyvezető(k) törlésre kerülnek, ezzel egyidejűleg az új tulajdonos és új ügyvezető bejegyzésre kerül
- részletes átadás-átvételi jegyzőkönyv a leköszönő ügyvezető és az új ügyvezető között, melynek funkciója a későbbi problémák megelőzése
- egyéb, esetleg még szükséges magánjogi iratok a felek kölcsönös védelme érdekében
Fontos: ha olyan helyen intézi a cégátadást, ahol ez a gondosság és részletesség nincs meg – legtöbb helyen csak a cégjogi részt intézik, a többivel nem törődnek – akkor Ön bizonyosan rossz helyen jár.
Kérjük, tanulmányozza “Azonnali cégátvétel” és az Operation Support szolgáltatáscsoportban található “Ügyvezetőváltás menedzselése” menüpontjainak is annak érdekében, hogy felelős döntéséhez szükséges információkat értelmezhesse és értékelhesse.
Amennyiben körültekintően, törvényesen és biztonságosan szeretné intézni cégátadását és szeretne nyugodtan aludni előtte, alatta, utána – főleg utána – bízzon meg minket.
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Ardai Attila 06-20-949-2069
EXIT Support - részletes és kiegészítő információk
Végelszámolás alapfogalmak | Cégeladás kisokos |
Azonnali cégátvétel kisokos | Cégadásvétel-cégátírás menedzselése |
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!