I. Milyen alapadatokkal célszerű készülni a cégalapítás ügyvédi elindítása előtt?
- Cégnév: A cégnév a gazdasági társaság azonosítására és megkülönböztetésére szolgáló egyedi elnevezés. A rövidített cégnév a cég elnevezéséből (vezérszó) és a társasági forma rövidítéséből áll. A cég elnevezése pedig a vezérszóból, a tevékenységre utalásból és a társasági forma teljes megjelöléséből áll. A cégnévvel szemben elvárás, hogy nem lehet megtévesztő, sem írásos, sem hangzásos formában, ezért a bírói gyakorlat minimálisan 5 karakter eltérést fogad el.
- Székhely/telephely/fióktelep: A társaság székhelye az a hely, ahol a társaság döntéshozatala, illetve a központi ügyintézése történik. A döntéshozatali és a központi ügyintézés helye eltérhet egymástól, ezt a tényt azonban a létesítő okiratban és a cégjegyzékben fel kell tüntetni. A székhellyel összefüggésben javasoljuk a Székhelymegoldások menüpontunk tanulmányozását is.
A társaság telephelye/fióktelepe az a hely, ahol a társaság a gazdasági tevékenységét kifejti. Telephelyről beszélünk, ha az a székhellyel azonos településen található, fióktelepről beszélünk, ha az a székhelytől eltérő településen található. Egy adott gazdasági társaságnak több telephelye és több fióktelepe is lehet. - Tag(ok) adatai: A cégalapítás legfontosabb kérdése, hogy kik lesznek az adott gazdasági társaság tagjai, illetve tulajdonosai. Bt alapítás esetén minimum kettő tag szükséges (beltag, kültag), Kft alapítás esetén egy vagy több tulajdonos is lehetséges. Cégalapításhoz szükség van az alapító tagok azon adataira, melyeket a személyi igazolvány, a lakcímkártya és az adókártya tartalmaz.
- Ügyvezető(k) adatai: Bármely gazdasági társaságnak akár egy, akár több vezető tisztségviselője (ügyvezetője) lehet. Több ügyvezető esetén eldöntendő kérdés, hogy azok önállóan vagy együttesen képviselik a társaságot. A cégalapításhoz, illetve a cégbejegyzéshez ugyancsak szükség van a leendő ügyvezető(k) azon adataira, melyeket a személyi igazolvány, a lakcímkártya és az adókártya tartalmaz.
- Tevékenységi körök: A cégek, illetve a gazdasági társaságok tulajdonképpen azért alakulnak, hogy bizonyos gazdasági tevékenység(ek) kifejtésével – ez lehet egy vagy több féle – gazdasági ered,ény, más néven profitot hozzanak létre. Ezeket a gazdasági tevékenységeket a társaság létesítő okiratában, illetve a cégjegyzékben is fel kell tüntetni. Ezen belül meg kell jelölni a társaság főtevékenységét – melyből a társaság a legnagyobb arányú bevételt tervezi – valamint a többi tevékenységet is. Egy főtevékenység megjelölése kötelező, a többi tevékenységi kör pedig opcionális, azokat cégalapításkor vagy akár később is meg lehet jelölni NAV-os adatbejelentőn, melyet a társaság könyvelője tud benyújtani.
- A cégalapítás alapadataként minden cégnek meg kell adni a cég leendő elektronikus elérhetőségét, mely tulajdonképpen a cég kézbesítési címe. Ez azt jelenti, hogy az alapításkor létre kell hozni/meg kell adni egy e-mail címet, mely a cég hivatalos elérhetősége lesz. Arról is gondoskodni kell, hogy a cég ügyvezetője vagy az általa megbízott személy ezt az e-mail címet rendszeresen nézze és kezelje.
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Hétköznap hívható munkatársaink:
Ardai Bálint 06-20-476-6105
Marosvölgyi Diána 06-20-296-2613
Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133
Cégiroda központi száma: 06-1-410-7997
(H-Cs: 9-15.30 óra P: 9-13 óra)Azonnali cégalapítás vagy egyéb sürgős esetben hétvégén is hívható telefonszámunk:
Ardai Attila 06-20-949-2069
II. Cégalapítás menete
Tekintettel arra, hogy a legtöbb Érdeklődőnk és Ügyfelünk cégalapítási szándék esetén – az ügyvéddel történő konzultációt követően – Kft alapítás mellett dönt, ezért az alábbiakban a Kft alapítás menetét ismertetjük.
A kft alapítás ügyvédi/jogi menete, melynek eredménye a bejegyzett cég
A Kft alapítás ezen teendőit kizárólag ügyvéd jogosult végezni.
Kft alapítás menete 1. lépés – ügyvédi adatfelvétel
A Kft alapítás menetének megkezdéséhez elsősorban adatokra van szükség. Legtöbbször a cégnév, az e-mail cím, a székhely, a tagok és vagyoni hozzájárulásuk, a jegyzett tőke (Kft alapítás esetén minimum 3 M Ft), a vezető tisztségviselők, a tevékenységi körök, valamint az ÁFA kör kód megjelölése szükséges. Ezeken túlmenően szükség szerint egyéb adatok (telephely, kézbesítési megbízott, könyvvizsgáló stb.) és tények ismerete is szükséges lehet a kft alapítás menetének végig viteléhez, ezen belül a megfelelő iratok elkészítéséhez, ill. a bejegyzéshez.
2012. március 1-től, amennyiben külföldi természetes személy vagy gazdasági szervezet érdekelt magyarországi gazdasági társaságban, úgy annak kötelező kézbesítési megbízottat igénybe vennie küldeményeinek átvétele céljából.
Az adatfelvétel egyben ügyvédi megbízás is, ezért a legtöbb ügyvéd ilyenkor foglalót kér, melynek összege általában 20.000 Ft.
Amennyiben adatfelvételt megelőzően könyvelői, adószakértői tanácsadás szükségessége merül fel könyvelőink, adószakértőink rendelkezésre állnak.
Kft alapítás menete 2. lépés – ügyvéd általi iratkészítés
Az adatfelvétel során megadott adatok és hatályos jogszabályok alapján az ügyvéd az előre megbeszélt aláírási időpontra előkészíti a cégiratokat a szükséges példányszámban.
Kft alapítás menete 3. lépés – az eljárási költségek megfizetése
A kft alapítás menete során külön kérésre segítséget nyújtunk az eljárási költségek átutalásában. Egyszerűsített cégeljárásban Kft alapítás esetén illeték és közzététel nincs.
Kft alapítás menete 4. lépés – az okiratok ügyvéd előtti aláírása
A Kft alapítás menete során az ügyvéd által elkészített okiratok aláírására kizárólag az okiratot szerkesztő ügyvéd előtt kerülhet sor. Az aláíráson minden érintett félnek meg kell jelennie és megfelelő okmányokkal igazolni személyazonosságát.
Ekkor kerül sor az okiratokba foglalt adatok ellenőrzésére és az okiratokban foglalt jogi tartalom elmagyarázására, valamint az esetlegesen még szükséges jogi tanácsadásra az eljáró ügyvéd részéről. Ugyancsak ekkor kerül sor a Kft alapítás hátralékos díjainak és költségeinek megfizetésére is.
Kft alapítás menete 5. lépés – az iratok cégbírósági beküldése
A kft alapítás menetének következő lépése során az eljáró ügyvéd elektronikus úton nyújtja be a Kft alapítás iratait a Cégbíróságra. Itt az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nincs. A beérkezést tanúsító dokumentumok és az elektronikus végzések az eljáró jogi képviselő elektronikus címére érkeznek, melyről az ügyvéd értesíti az ügyfeleit. Hiánypótlás vagy elutasítás esetén (adóregisztráció sikertelensége vagy más összeférhetetlenségi problémák) az ügyvéd a cég képviselőjével egyeztet a szükséges teendőkről. A Kft alapítás bejegyző végzését az ügyvéd a társaság részére és a számlavezető bank részére küldi meg kizárólag e-mailben, a jogszabály által meghatározott formátumban.
2012. január 2-a óta már némi tapasztalat is felhalmozódott az új törvények alapján történő Kft alapítás menete területén, elmondható, hogy a legtöbb céget 2-3 nap alatt bejegyzik, csak néhány esetben húzódik el ennél tovább a kft alapítás menete.
Kft alapítás menete 6. lépés – a bejegyzett kft iratainak átadása
Ha a Cégbíróság – az adószám megküldését követően – mindent rendben talált és a Kft alapítás bejegyzésre került, az ügyvéd átadja ügyfele részére az összes őt megillető papíralapú iratot (társasági szerződés, aláírási minta, cégbírósági tanúsítvány, bejegyző végzés, valamint minden egyéb okiratból legalább 1-1 példány).
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Hétköznap hívható munkatársaink:
Ardai Bálint 06-20-476-6105
Marosvölgyi Diána 06-20-296-2613
Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133
Cégiroda központi száma: 06-1-410-7997
(H-Cs: 9-15.30 óra P: 9-13 óra)
Azonnali cégalapítás vagy egyéb sürgős esetben hétvégén is hívható telefonszámunk:
Ardai Attila 06-20-949-2069
START Support - részletes és kiegészítő információk
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!