Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 1# – Mi a teendő abban az esetben, ha a bank nem nyit bankszámlát, arra hivatkozva, hogy a cég székhelye székhelyszolgáltatóhoz van bejegyezve?
Ha ilyen eset fordul elő, kérjük jelezze a Céghmester székhelyszolgáltató irodája felé és azonnal írásban mondja fel a szerződést; egyidejűleg keressen olyan székhelyet (nem székhelyszolgáltató), amelyet a bank elfogad. A székhelyszolgáltatás díját a Céghmester részére a cégjegyzékből történő törlés, illetve a változásbejegyzés időpontjáig kell megfizetni; ugyaneddig nyújtja a Céghmester a szerződés szerinti szolgáltatást.
Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 2# – Mire figyeljen, ha a Céghmesterrel megkötendő székhelyhasználati szerződését saját ügyvédje előtt kívánja aláírni és kifizetni?
Első lépésként tisztázza, hogy az Ön ügyvédje nyitott-e a Céghmester által felkínált ügyfélbarát megoldásra. Ha működik az együttműködés, akkor az ügyvéd első körben, vegye fel a kapcsolatot a Céghmester székhelyszolgáltató irodájával a 06-20-589-09-00 központi telefonszámon vagy a szekhelyszolgalat@ceghmester.hu e-mail címen; ezzel egyidejűleg küldje meg a szükséges cégiratok tervezetét (létesítő okirat, aláírás minta), valamint az ügyvezető személyes okmányait, az ügyfél által megadott e-mail címet és telefonszámot, valamint az ügyfél által kiválasztott díjcsomagot.
Fentiek alapján a Céghmester székhelyszolgálat előkészíti a szükséges iratokat, azokat megküldi az eljáró ügyvéd részére e-mailben, ezáltal azok az ügyvéd előtt aláírhatók.
Az aláírást követően vagy az ügyvéd vagy az ügyfél visszajuttatja az eredeti példányokat a Céghmester részére. A díjfizetés történhet átutalással a megküldött díjbekérő alapján; vagy történhet az eljáró ügyvédnél is. Ebben az esetben az ügyvéd köteles elszámolni a Céghmester felé.
Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 3# – Mikor és hogyan kell bejelentést tenni a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cégnek a NAV felé arról, hogy cégének székhelye székhelyszolgáltatóhoz van bejelentve/bejegyezve?
A székhelyszolgáltatás igénybevételét be kell jelenteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. A bejelentést nem a székhelyszolgáltatónak kell megtennie, hanem a székhelyszolgáltatást igénybe vevő adózónak/ügyfélnek. Egyéni vállalkozóknak a T101E számú nyomtatvány kitöltésével, társas vállalkozóként működő adózóknak pedig a T201T számú nyomtatvány kitöltésével kell eleget tenniük a kötelezettségüknek.
Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 4# – Mi a teendő, ha a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cégnél változik az ügyvezető személye?
Ebben az esetben az ügyvezető a változást mielőbb jelentse be irodánk felé. A Céghmesternél ugyanis az a gyakorlat, hogy ilyenkor új szerződést kötünk, írunk alá, illetve a 2017. évi LIII. törvény a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (Pmt.) szerinti ügyfél átvilágítást is kötelező elvégeznünk. Ezek ügyintézése kétféle módon történhet vagy személyesen a 1154 Budapest, Damjanich János utca 2. szám alatti központi irodánkban vagy saját ügyvédje előtt.
Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 5# – A székhelyszolgáltatást igénybe vevő cég mely iratait köteles “rendelkezésre tartani” a székhelyszolgáltatónál a 7/2017. (VI.1.) IM. rendelet értelmében?
Ezek az iratok az alábbiak:
- a cég cégiratai, azaz létesítő okirat, aláírás minta, cégbejegyzésről/változásbejegyzésről szóló végzés;
- a cég hatósági engedélye(i);
- az adóhatósághoz történő adat-bejelentési kötelezettséggel összefüggő iratok;
- a cég számviteli törvény szerinti beszámoló(i).
A fenti iratok a székhelyszolgáltató részére történő rendelkezésre tartása a székhelyszolgáltatást igénybe vevő vállalkozás feladata, kötelezettsége és felelőssége.
Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 6# – Milyen esetekben járhat el a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cég ügyvezetője helyett meghatalmazott?
Meghatalmazott eljárhat mind a szerződéskötés, mind pedig a későbbi ügyintézés során. Ehhez azonban megfelelő tartalmú és megfelelő alakiságú, szabályos meghatalmazás szükséges. Leendő ügyfelünk kérésére a meghatalmazás tartalmát és alakiságát elmagyarázzuk, illetve szükség esetén megfelelő mintát küldünk/adunk.
Székhelyszolgáltatás infók, tanácsok 7# – Hozzá nem értő ügyvédek, könyvelők és más kibicek “hóhér” tippjeinek elkerülése
- SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI
„Székhelyhasználati szerződés helyett bérleti szerződést kötünk, mert abba nem köt bele a NAV!”
Igen! Van néhány tájékozatlan-pontatlan NAV-os dolgozó, aki nem hogy nem köt bele, hanem még ajánlja-javasolja a bérleti szerződést!
Ezzel az a probléma, hogy a bérleti jogviszony a bérlet tárgyának (kizárólagos) használatát feltételezi a bérlet időtartamára (Ptk. 6:331. §). A székhelyhasználatnál nincs sem kizárólagosan használt ingatlanterület, sem egyéb kizárólagosan használt dolog – nincs a bérletnek tárgya. Ezért az ilyen szerződés színlelt szerződés, ami Ptk. és jogellenes.
- július 1. óta egyes székhelyszolgáltatók lehet, hogy azért akarnak bérleti szerződést kötni, mert nem rendelkezek a 7/2017. (VI.1.) IM rendeletben foglalt kellékekkel és lehet, hogy nem is jogosultak székhelyszolgáltatás nyújtására.
A NAV az adatbejelentési nyomtatványokból információt szerez arról, hogy a cég székhelye székhelyszolgáltatóhoz van bejelentve és arról is, hogy melyik székhelyszolgáltatóhoz. Saját érdekében ellenőrizze, hogy a kiválasztott székhelyszolgáltató rendelkezik-e a 7/2017. (VI.1.) IM rendeletben foglalt jogosultságokkal és feltételekkel. Ellenőrizze a tulajdoni lapon a székhelyszolgáltató jogosultságát és ne írjon alá bérleti szerződést vagy ahhoz hasonló – megtévesztő – okiratot.
- SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI
„Tegye a székhelyét iparűzési adómentes településre!”
Korrektnek látszó tanács, de az ilyen helyre bejelentett cégek egy részének előbb-utóbb törlik az adószámát. Olyan „iparűzési-adómentes székhelyen” törlik az oda bejelentett cégek adószámát, ahol a székhelyszolgáltató nem üzemelteti a székhelyet (nincs személyzet, ebből adódóan üzleti órák alatt nincs nyitva) csak a cégtábla van kint, de akik személyesen keresik a cégeket (pl. NAV) nem találnak ott senkit.
Így lesz egy egyébként jó ötletből rémálom, rengeteg elúszott pénz, idő és energia!
Megoldás: Korrekt budapesti székhelyszolgáltató megbízása, a vidéki iroda csak fióktelep legyen, ott nem keresik a céget, nem kell leveleket átvenni. Ha a bevétel ottani tevékenységből származik – megosztással – az iparűzési adó csökkenthető, illetve elkerülhető!
- SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS „HÓHÉR” TIPP, MELYET NEM SZABAD MEGFOGADNI
„Nem lehet a cégük székhelye székhelyszolgáltatónál, mert a székhelyszolgáltatás megszűnt!”
Ezt a „hóhér” tippet könyvelők, ügyvédek, esetenként NAV-osok terjesztik széltében-hosszában, főleg tájékozatlanságból és/vagy érzelmi okokból, mert nem nagyon szeretik a székhelyszolgáltatókat.
A dologban az a fals, hogy az ügyvédi székhelyszolgáltatás szűnt meg, mégpedig 2012-ben. A független, erre szakosodott vállalkozások székhelyszolgáltatása teljesen legális tevékenység, melyet mind a Ctv., mind a Ptk. ide vonatkozó rendelkezései lehetővé tesznek. A székhelyszolgáltatás annyira legális tevékenység, hogy 2017 óta 7/2017. (VI.1.) IM rendelet; valamint 2020 óta a 2017. évi LIII. törvény A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (Pmt.) is szabályozza.
Kérje közvetlen, személyes segítségünket:
Hétköznap hívható munkatársaink:
Tamás Mária 06-20-589-0900
Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133
Horváth Judit 06-20-296-7030
Ardai Bálint 06-20-476-6105
Székhelyszolgáltató irodánk központi telefonszáma:
06-1-284-3509
(H-Cs: 9-15.30 óra P: 9-13 óra)
Azonnali cégalapítás vagy egyéb sürgős esetben hétvégén is hívható telefonszámunk: Ardai Attila 06-20-949-2069
Cégcsoportunk szellemiségéből, küldetéséből következik, hogy Ügyfeleink, Megbízóink választott ügyvédjét, saját könyvelőjét nem riválisként/konkurensként kezeljük. Sokkal inkább együttműködő partnerként gondolunk-számítunk rájuk, annak érdekében, hogy Ügyfele/Ügyfelünk problémájának megoldása érdekében – a közös munka eredményeképpen – minél jobb megoldás születhessen. Az együttműködéshez mindössze az szükséges, hogy az Ügyfele érdekében eljáró ügyvéd, könyvelő felvegye velünk a kapcsolatot.
Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.
Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.
Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.
Weboldalunkon történő hatékony eligazodás érdekében az oldal struktúráját úgy alakítottuk ki, hogy az információk hármas – a vállalkozások életciklusához igazodó – szakmai tagozódásban (START Support, OPERATION Support, EXIT Support) és háromszintű információ megosztási struktúrában (rendszerező információk; általános információk; részletes és kiegészítő információk) kerüljenek bemutatásra.
A rendszerező és általános információk a „menüből” közvetlenül, a részletes és kiegészítő információk pedig a főoldalról és/vagy az általános információkat ismertető oldalakról közvetlenül érhetők el.
Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!