Tisztelt Ügyfelünk! Tisztelt Érdeklődőnk!

Alábbi problémáinak megoldásában gyorsan, soron kívül segítünk:

Vállalkozásindítás azonnali cégalapítással
1-3 munkanap alatt, azoknak is, akiknek máshol elnyújtották, elrontották!
Ardai Bálint   Telefon:06-20-476-6105
Dánielné Kormány Mónika   Telefon:06-20-803-1133

Vállalkozás indítás cégvásárlással
azoknak, akiknek nem jó az új cég!
Marosvölgyi Diána   Telefon: 06-20-296-2613

Székhelyszolgáltatás 4 budapesti irodában
Tamás Mária   Telefon: 06-20-589-0900

Cégmódosítás-változásbejegyzés azonnali ügyintézése
Dánielné Kormány Mónika   Telefon:06-20-803-1133

Könyvelés, bérszámfejtés, elmaradt adóbevallások pótlása, adóellenőrzések menedzselése, magas tagi kölcsön, negatív saját tőke problémák megoldása 
Czene Virág   Telefon:06-20-924-0590

EXIT support - kiszállás támogatás
feleslegessé vált Kft-k, Bt-k azonnali átvétele, akár végelszámolás helyett, magas tagi kölcsön, negatív saját tőke és eszközállomány problémákkal is!
Ardai Attila   Telefon:06-20-949-2069

Legyen gyors és használja ki, hogy 30 évesek lettünk!
Részletek: https://ceghmester.hu/dijjegyzek.html


Cégadásvétel-cégátírás menedzselése



Ezt a menüpontot azoknak ajánljuk a figyelmébe, akik cégeladásra, illetve a cégvásárlásra nem kívánnak nagyobb figyelmet fordítani, akik a „keresünk egy ügyvédet, aki gyorsan elintézi az egészet” – egyébként könnyelmű és hibás – nézőpontból viszonyulnak akár a cégvásárláshoz, akár a cégeladáshoz.

Ha az ilyen ügyletekben nem vesz részt megfelelő szakirányú tapasztalattal és tudással rendelkező könyvelő, illetve cégiroda vagy ügyvédi iroda, akkor mind a cégadásvétel-cégátírás során, mind pedig azt követően rengeteg könyvelési, pénzügyi, adóügyi, jogi probléma merülhet fel és keserítheti meg a jóhiszemű, naiv cégvásárlók-cégeladók életét akár hosszabb időre is.

Az alábbiakban sorra vesszük, melyek ezek a problémák:

  • Könyvelési anyagok és kimutatások hiánya. Nem szabad úgy céget sem eladni, sem megvenni, ha nem rendezett a könyvelés és nincs rögzítve az átadás-átvétel időpontjában fennálló gazdasági állapot.
  • Figyelni kell, hogy van-e a cég könyvelésében lekötött tartalék, mely adott esetben későbbi TAO fizetési kötelezettséget keletkeztethet.
  • Figyelni kell a saját tőkére, mely 2 évnél huzamosabb ideig nem lehet negatív, ez jogellenes működésre utal, nagyon gyakori ma már, hogy a cégbíróság az ügyészség jelzése alapján felszólítja a céget a megfelelő tőkepótlásra.
  • Szintén problémát okozhat a magas összegű tagi kölcsön. Nem a tagi kölcsön megléte önmagában – az nem törvénysértő, ha egy cégnek van a tagja(i) felé kölcsön visszafizetési kötelezettsége – hanem az, hogy nem tudják, hogyan kell ezt kezelni tulajdonosváltozás esetén – sokszor az ügyvédek és könyvelők sem segítenek ebben.
  • A magas eszközállomány – mely sok esetben fiktív pénzeszközből és/vagy fiktív követekésből áll – okozhatja a legsúlyosabb problémákat a cégadásvételi ügyletek során. Ezek rendezetlenségéből enyhébb esetben NAV-os, súlyosabb esetben büntetőjogi probléma is származhatnak.
  • Gyakori probléma a jegyzett tőke rendelkezésre bocsátásának hiánya, hiszen manapság már akár 0 Ft „jegyzett tőke befizetéssel” is bejegyzik a céget, eladásnál viszont jogi akadály a jegyzett tőke nem teljes rendelkezésre bocsátása.
  • Gyakori probléma a törölt adószám, lehet, hogy a cégbíróság bejegyzi a változást, „átírja a céget”, de az új tulajdonos ennem semmi hasznát nem veszi, mert törölt adószámú adóalany nem végezhet gazdasági tevékenységet, nem adhat ki és nem fogadhat be számlát.
  • Gyakori eset, hogy a cégnek nincs bankszámlája. Ez kisebb probléma, de minél előbb célszerű rendezni, vagy a régi vagy az új ügyvezetőnek, mert jogellenes állapotnak minősül és a céget bírságolhatják érte; illetve működni sem tud.
  • Szintén gyakori probléma, hogy az új ügyvezető, illetve többségi tulajdonos az Art. szerinti eltiltás és/vagy büntetett előélethez fűződő jogkövetkezmény hatálya alatt áll, sok olyan esetről hallottunk, hogy az ügyvéd nem fordított ezekre kellő figyelmet.
  • Sok esetben okozhat problémát, ha a cég ellen NAV-os vagy egyéb hatósági ellenőrzés van folyamatban. Nem szabad megvenni/átvenni olyan céget, ahol ennek nem látjuk a végeredményét.
  • Szintén problémát jelenthetnek a lezáratlan elszámolások, garanciális visszatartások, egyéb kintlévőségek.
  • Problémaforrások lehetnek a NAV felé, az Önkormányzatok felé, partnerek felé fennálló tartozások, kötelezettségek, stb., ezeket a cég átvételekor pontosan rögzíteni kell.
  • Szintén későbbi probléma lehet, ha a cég perel valakit vagy a céget pereli valaki.
  • Ha a cég ellen kényszertörlés, felszámolás van elrendelve, vagy a cégre végrehajtás van bejegyezve, vagy az üzletrészek valamelyikére foglalás van bejegyezve; már az ügyvédet sem érdemes megbízni, mert a „cégátírás” nem fog összejönni, azt a cégbíróság azonnal elutasítja.

Minimálisan ennyi problémára kell figyelni és felkészülni cégeladás, cégvásárlás esetén. Fontos tudni, hogy fenti lista nem teljes, „csak” a legfontosabb problémaforrásokat tömöríti.

Azoknak az Érdeklődőinknek, akik cégeladásra, cégvásárlásra készülnek és szeretnének biztosra menni, nyugodtan aludni előtte-alatta-utána – főleg utána – a Céghmester Business Support Csoport felelősségvállalással megerősített etikus és szakszerű segítséget nyújt. A felelősségvállalást, az etikusságot és a szakszerűséget 30 éves tapasztalatunkra és – lehet, hogy nagyképűen hangzik, de igaz – ezrelékekben mérhető hibaarányunkra (1000 ügyletből 1-2 esetben fordul elő, hogy a bejegyzés a mi hibánkból meghiúsul) alapozzuk.

Segítségnyújtásunk az alábbiakra terjed ki:

  • Átvizsgáljuk, átvilágítjuk a cégadásvétel tárgyát képező céget akár az eladó, akár a vevő kérésére.
  • A cégjogi iratok megszerkesztéséhez, aláírásához, ellenjegyzéséhez, bejegyeztetéséhez megfelelő szakértelmű ügyvédeket ajánlunk.
  • Együttműködünk a könyvelővel a cégátíráshoz szükséges kimutatások elkészítése érdekében,
  • Későbbi problémák megelőzése céljából megfelelő átadás-átvételi jegyzőkönyv felvételében szakszerű segítséget és iránymutatást nyújtunk. Ez a cégadásvétel „veleje”, enélkül nincs törvényes cégadásvételi ügylet.
  • Szükség esetén – szintén későbbi problémák megelőzése érdekében – egyéb magánjogi iratok ügyvéd általi elkészítéséről is gondoskodunk.

Fentiek alapján minden Érdeklődőnknek látnia kell, hogy:

  • Megfelelő szakértelmű könyvelő és
  • Megfelelő szakértelmű ügyvéd nélkül

nincs törvényes, szakszerű és eredményes cégadásvétel.

A teljesség igénye nélkül lássuk, melyek azok a „jelek”, amelyekből kitűnik, ha a könyvelő nincs a helyzet magaslatán:

  • Nem tudja magától, hogy milyen kimutatások kellenek cégeladás esetén.
  • Tagi kölcsönt könyvelt be úgy, hogy nem szólt az ügyvezetőnek.
  • Negatív a cég saját tőkéje akár több éven át és erről az ügyvezetővel nem egyeztetett.
  • Magas eszköz, illetve pénzeszköz állomány van a cégben és erről nem egyeztetett az ügyvezetővel.
  • Késedelmesen teljesíti a bevallásokat és egyéb adatszolgáltatásokat.

A teljesség igénye nélkül lássuk, melyek azok a „jelek”, amelyekből tudható, hogy az ügyvéd nem áll helyzete magaslatán:

  • A cégadásvételhez nem kér sem NAV-os, sem Önkormányzati adószámlát.
  • Nem ellenőrzi az esetleges eltiltást az új ügyvezető vagy az új többségi tulajdonos vonatkozásában.
  • Nem ellenőrzi a cég vagyonmérlegét, saját tőkéjét, fizetőképességét.
  • Törölt adószám, végrehajtás, stb. esetén is „vállalja” a megbízatást – (ő a „lehúzós”)

Ha Önnek cégeladási, cégvásárlási ügylete lesz, vagy van, és szeretné elkerülni a fentebb részletezett problémákat és csapda helyzeteket, vegye igénybe felelősségvállalással megerősített – 30 éves tapasztalaton alapuló – etikus és szakszerű szolgáltatásainkat.

Kérje közvetlen, személyes segítségünket:

Leskó Veronika 06-20-571-5710

Dánielné Kormány Mónika 06-20-803-1133

Cégcsoportunk szellemiségéből, küldetéséből következik, hogy Ügyfeleink, Megbízóink választott ügyvédjét, saját könyvelőjét nem riválisként/konkurensként kezeljük. Sokkal inkább együttműködő partnerként gondolunk-számítunk rájuk, annak érdekében, hogy Ügyfele/Ügyfelünk problémájának megoldása érdekében – a közös munka eredményeképpen – minél jobb megoldás születhessen. Az együttműködéshez mindössze az szükséges, hogy az Ügyfele érdekében eljáró ügyvéd, könyvelő felvegye velünk a kapcsolatot.

Szándékaink szerint a Céghmester Business Support a rendszerető és rendszerben gondolkodó, intelligens, megfontolt, észszerű kockázatokat vállaló, kevésbé árérzékeny mikro- és kisvállalkozóknak kíván szakszerű, intelligens, gyors, átfogó és rendszerezett problémamegoldásokat nyújtani, minden esetben a Megbízónk/Ügyfelünk jogi, pénzügyi és személyes érdekeinek az elsődlegessége alapján.

Tájékoztatjuk Tisztelt Érdeklődőinket és Ügyfeleinket,hogy a cégünk korábbi nevéhez (Céghmester) megtévesztésig hasonló cegmester.com oldalhoz és annak üzemeltetőihez semmi közünk, azoktól mind szakmailag, mind etikailag maximálisan elhatárolódunk! Egyebek mellett emiatt is változtattuk-bővítettük cégnevünket, brandünket Céghmester Business Support cégcsoportra. Ugyancsak elhatárolódunk a cegmester.com-hoz hasonló etikájú, szellemiségű, olcsó vagy olcsónak látszó szolgáltatásokat kínáló vállalkozások szakmailag aggályos ajánlataitól, tevékenységétől.

Cégnevünket és brandünket fennállásunk 30. évfordulója alkalmából újítjuk-változtatjuk meg, az új nevünk Céghmester Business Support cégcsoport. Az évforduló alkalmából üzleti struktúránkat is újragondoljuk, szolgáltatásainkat a vállalkozások életciklusához igazodva átstruktúráltuk/struktúráljuk. Ennek szerves része a weboldalaink – főleg a ceghmester.hu oldal – új struktúrához igazodó átrendezése-átszövegezése. Fennállásunk 30. évfordulója alkalmából különleges kedvezmény-bombákkal is készültünk, melyek 2025. január 6-tól egész évben igénybevehetők.

Weboldalunkon történő hatékony eligazodás érdekében az oldal struktúráját úgy alakítottuk ki, hogy az információk hármas – a vállalkozások életciklusához igazodó – szakmai tagozódásban (START Support, OPERATION Support, EXIT Support) és háromszintű információ megosztási struktúrában (rendszerező információk; általános információk; részletes és kiegészítő információk) kerüljenek bemutatásra.
A rendszerező és általános információk a „menüből” közvetlenül, a részletes és kiegészítő információk pedig a főoldalról és/vagy az általános információkat ismertető oldalakról közvetlenül érhetők el.

Felhívjuk figyelmüket, hogy irodáink kisállatbarát irodák, ügyintézési idejük alatt szívesen látjuk négylábú kedvenceiket is!

EXIT Support - részletes és kiegészítő információk

Végelszámolás fontos infókCégátvétel-cégátadás, cégeladás-cégvásárlás
Cégeladás meneteCégeladás fontos infók
Cégeladás akadályaiAzonnali cégátvétel fontos infók
Azonnali cégátvétel menete